Guldäggets PR-videor nu på Newsdesk: Rösta på din favorit här

Ikväll ska vinnarna koras i Guldägget. Newsdesk fokuserar sig på PR-kategorin och frågar sig: Kommer Claes Bodén & Co att lyckas eska fram den rättmätige vinnaren? Newsdesk lämnar inget åt slumpen och uppmanar därför alla förståsigpåare att själva rösta här på Newsdesk. Förhoppningsvis blir resultatet detsamma. Men vet vet?

Gör så här för att rösta:

Nedan finner ni samtliga av de nominerade bidragen till PR-kategorin i årets Guldägg. Klicka på den video/ det bidrag du vill rösta på. Lämna kommentaren "bästa bidraget" till det bidrag ni anser värd guldägget i årets PR-kategori. Ange gärna även skälet. Självklart är ni varmt välkomna att lämna andra typer av kommentarer. Men Newsdesk kommer endast summera det bidrag som fått flest "bästa bidrag"-kommentarer.

Enligt Claes Bodén, ordförande i PR-kategorin, är dålig kommunikation tjat och gnat, och bra kommunikation att lyssna, involvera och engagera. Vad är det för dig?

Din röst ska hur som helst tillfalla den som använt PR på det mest relevanta, kreativa och nyskapande sätt i egna, icke-köpta eller köpta kommunikationskanaler.

PR-kategorins jury består av följande medlemmar:

Claes Bodén, Jung, ordförande

Tom Beckman, Prime
Joakim Karlsson, JMW
Marianne Bäärnhielm, Edelman Ufo
Susanne Krutrök, Springtime
Niclas Lövkvist, Agency
Olle Nordell, ANR.BBDO

Tycker du som dem? Testa och se.

Du som vill följa Guldäggsgalan live, kan göra det här nedan:

(Livesändning kommer inom kort)

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på guldägget.se

Här hittar du alla nominerade bidrag.