Årets e-handlare på Pricerunner 2012

För nionde året i rad har Pricerunner med hjälp av konsumentrecensioner utsett årets bästa e-handlare. E-handlarnas betyg baseras på recensioner från konsumenter som handlat hos återförsäljarna. I år ligger 21 478 recensioner till grund för utmärkelsen.

När en konsument avslutat ett köp hos en e-handlare som är ansluten till Pricerunners kundnöjdhetsprogram får hen svara på ett antal frågor om köpupplevelsen. En vecka efter köpet följs undersökningen upp och konsumenten får då bland annat svara på om leveransen kom i tid och hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

-Alla årets vinnare har på ett imponerande sätt arbetat med att skapa kundnöjdhet. För e-handelskonsumenter innebär det inte bara ett lågt pris utan även snabba leveranser och förmågan att skapa trygghet utan ett personligt möte, säger Peter Carlsson, vd på Pricerunner.

Kategori, Återförsäljare, Betyg
Barn och Familj, Bamba, 4,69
Bläck och Toner, NordicInk, 4,7
Datorprodukter, Inet, 4,46
Film och Musik, Discshop, 4,57
Foto, Cyberphoto, 4,53
Hem och Trädgård, Bygghemma, 4,54
Linser, LensOn, 4,52
Ljud och Bild, Hembiobutiken, 4,54
Skönhet och Hälsa, NordicFeel, 4,78
Spel, Webhallen, 4,4
Sport och Fritid, Addnature, 4,53
Telefoni, ElectroWorld, 4,55
Vitvaror, Tretti, 4,51

Cyberphoto:
”Helt fantastiskt! Jag är oerhört stolt och tacksam för den uppskattning som våra kunder återigen visar oss för nionde året i rad. Vi lever i en tuff bransch där det inte räcker att bara berätta att vi tar hand om våra kunder, man måste verkligen bevisa det också. Det är den lilla skillnaden som gör skillnaden och det gäller att aldrig stanna upp i utvecklingen av att ta hand om det viktigaste vi har, Kunden”.

Patrick Ohlsson, VD på CyberPhoto AB

Discshop:
”Vi på Discshop är jätteglada över att återigen ha fått utmärkelsen ”Årets E-handlare 2012 – Film & Musik”. Nöjda kunder är det bästa betyget man kan få! Detta är ett kvitto på vårt arbete med att ständigt höja vår servicegrad: Vi vill inte bara uppfylla, utan överträffa kundernas förväntningar! Det är också ett kvitto på att lanseringen av våra nya produktkategorier Hemelektronik och Hushållsprodukter varit framgångsrik. Snabba leveranser, en användarvänlig och innehållsrik webbsajt, professionell kundservice och ett brett sortiment tror vi är framgångsfaktorerna som fått kunderna att utse oss till Årets E-handlare!”

Sofia Söderqvist, Marknadschef Discshop

Webhallen:
"Väldigt roligt att vinna denna utmärkelse för tredje året i rad. Det är extra roligt eftersom denna utmärkelse bygger på de omdömen alla kunder lämnar på Pricerunner under 6 månaders tid, till skillnad från andra prisjämförelsesidor där endast ett fåtal inloggade medlemmar röstar under ett par veckor."

Wilhelm Sporrong, VD Webhallen

Inet
"Det är helt fantastisk känsla att bli utsedd till årets e-handlare, svårt att finna ord att beskriva hur glada vi är! Vårt mål är att alltid ge personlig service i världsklass och att det här känns som en kvitto på att vi lyckas, vill även rikta ett stort tack till alla våra engagerade och duktiga medarbetare för ett de gör ett riktigt bra jobb."

Erik Wickman, VD Inet

PriceRunner är en tjänst för pris- och produktjämförelser och har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark och Österrike. Ungefär sex miljoner unika användare utnyttjar PriceRunners tjänst varje månad. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades år 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.se eller PriceRunners nyhetsrum.