Pricerunner: Sveriges bästa prisjämförelsesajt 2011

Pricerunner har av Internetworld blivit utsedd till Sveriges bästa prisjämförelsesajt 2011. Motiveringen nämner att Pricerunner erbjuder smarta köpguider som utgår från besökarens behov istället för ifrån sifferexercis.

Pricerunner grundades i Sverige och har funnits på nätet sedan 1999. Redan 2001 utsåg Internetworld sajten till ”Årets bästa sajt”. Tio år senare visar Pricerunner att utvecklingen inte stått stilla.

-Vi är oerhört glada för utmärkelsen, det är verkligen ett kvitto på att vi satsar på rätt saker, säger Peter Carlsson, vd på Pricerunner.

Pricerunners målsättning är att guida alla konsumenter, ung som gammal, datorvan eller ovan, till den bästa affären. Genom att använda Pricerunners interaktiva köpguider och filter ska användaren på ett enkelt sätt hitta den bäst lämpade produkten till det bästa priset. På Pricerunner ska användaren kunna hitta all relevant information som behövs innan ett köp oavsett om det är rabattkod, videorecension, karta till butik eller ett köpskydd som garanterar att konsumenten får pengarna tillbaka om något går fel.

-Vi kommer fortsätta med att fokusera på användarens behov i framtiden, att trafiken till Pricerunner ökat med 20 procent under 2011 är tecken på att juryn valt rätt, fortsätter Peter Carlsson.