Pressmeddelande -

Admentum och Prion erbjuder den modernaste tekniken för förskola och skola i ett nytt samarbete

Admentum och Prion har nu inlett ett nytt samarbete för att tillsammans erbjuda den bästa möjliga lösningen till skola och förskola.

I samarbetet möts Prion och Admentum i sitt passionerade fokus att med den modernaste tekniken erbjuda smarta lösningar som förenklar och underlättar för pedagoger och föräldrar i vardagen.

“Alla elever har rätt att lyckas och vi har byggt systemet som gör det möjligt. Jag är stolt över den lösning vi kan erbjuda tillsammans med Prion - vi kompletterar varandra perfekt.”, säger Håkan Furevik, VD och grundare av Admentum

Samarbetet mellan Prion och Admentum bidrar till att tillsammans kunna erbjuda en bra upplevelse för kunder som söker en bred lösning för sin skolverksamhet. Där Prion säkrar att förskolan får bästa lösningen för sin verksamhet och Admentum ser till bästa lösningen för skolan. Skola och förskola är helt skilda verksamheter med olika behov både på funktioner men även på gränssnitt. Samarbetet innebär att man kan använda Admentum i skolan och Prion i förskolan och systemen kan skicka data mellan varandra.

“Genom vårt samarbete kan en kund få det bästa av de olika världarna utan ökad administration. Prions roll är se till att förskolan får den bästa möjliga lösningen för just förskolan och Admentum står för skola och annan infrastruktur.” säger Fredrika Bernadotte, VD och medgrundare av Prion.

För mer information:

Fredrika Bernadotte, VD Prion, 0721-50 58 33, fredrika@prionapp.com

Håkan Furevik, VD Admentum, 0739-80 70 20, hakan@admentum.se

• prion app
  • förskoleplattform
  • prion
  • admentum
  • förskola
  • skola
  • skolplattform

Om Admentum:

Admentum är ett skoladministrationssystem för grundskola, gymnasieskola eller elevhälsa. Admentum grundades 2013 av VD Håkan Furuvik, som arbetat i skolvärlden sedan 2001, som svar på behovet han såg av ett användarvänligt administrationssystem i skolan. Admentums smarta administrativa lösningar frigör värdefull tid för skolpersonalen som kan fokusera på eleverna och lärandet. Läs mer på admentum.se.

Om Prion:

Prion är ett svenskt teknikbolag som har utvecklat en modern förskoleplattform. Plattformen kan skräddarsys för varje förskoleverksamhet genom valbara produktmoduler. Med användarvänliga gränssnitt gör Prion förskolans administrativa arbete smidigt och effektivt. Genom att samla det administrativa på en och samma plattform blir det enkelt att snabbt få en överskådlig bild och att sköta det administrativa arbetet i förskolan. Läs mer på prionapp.com.

Fredrika Bernadotte

Presskontakt CEO and co-founder