Privab inleder samarbete tillsammans med Godisbanken!

Privab inleder samarbete tillsammans med Godisbanken!

”Då vi vet att hållbarhet är något som ligger Godisbanken varmt om hjärtat, är vi på Privab otroligt tacksamma över att de har valt att lägga sitt förtroende hos oss som leverantör. Vi ser en stark framtid tillsammans!”

Godisbanken är ett företag som är innovativa och nytänkande inom branschen, där de i alla lägen tänker på vad de kan göra för vår miljö – vilket gör dem till en hållbar butikskedja.

2019 såddes ett litet frö till idén om en godisbutik som fokuserar på hållbarhet och konceptet för framtidens godisbutik började att växa fram. Idag har Godisbanken fått sina första blad och växer med full kraft! Fredagen den 25/9 2020 öppnade Godisbanken upp dörrarna till bankvalvet för första gången, resan har bara börjat.

”Vi är helt säkra på att detta bara är början för Godisbanken, och vi ser verkligen fram emot att få vara en del av deras resa mot en hållbarare livsstil där miljö- hållbarhet och minskad koldioxidutsläpp ligger helt i linje med våra strategier in i framtiden" säger VD för Privab Grossisterna, P-A Melander.

Vi älskar godis, precis som ni!
Eftersom att vi i Sverige äter mest lösgodis i hela världen, ser Godisbanken till att ta på sig ansvaret för att konsumtionen sker på ett mer hållbart sätt.
De tänker och agerar med fokus på hållbarhet i alla deras led med en vision om att bidra till en mer hållbar godiskonsumtion.

"Vi på Godisbanken är stolta över att ha tecknat avtal med Privab, inte bara för att vi är nöjda med tidigare samarbete och Privab som leverantör över lag. En stor del utav vår verksamhet bygger på hållbarhet samt ett förbättrat miljötänk – och precis som oss, jobbar även Privab mot samma miljömål. Tillsammans kan vi göra något riktigt bra för konfektyrbranschen i kommande framtid" säger VD för Godisbanken, Henrik Almqvist.

- Nästa butik öppnar torsdagen den 20 Maj i Nacka Forum, Stockholm.

PRIVAB Grossisterna AB bildades 2000 och är privata grossister i samverkan. Vår affärsidé är okomplicerad. Vi skall upplevas som det bästa alternativet för kiosker, servicebutiker, gym- och träningsanläggningar, föreningar, tobakshandeln och dagligvarubutiker vid inköp av konfektyrer, snacks och drycker. 2019 omsatte vi 1350 miljoner kronor och är den snabbast växande aktören i vår bransch.