LiTakliniken är Årets tandvårdsmottagning

LiTakliniken i Uppsala är årets vinnare av Privattandläkarna Award i kategorin Årets tandvårdsmottagning.

- Årets pristagare visar på vikten av privata vårdgivare inom tandvården för utvecklingen av tandvården och nöjda patienter, säger Karl Björnsson, ordförande för Privattandläkarna.

- Vi är glada och tacksamma över priset och stolta över att kunna vara med och bidra till samt utveckla tandvården, säger Jari Taghavi & Ellinor Lindeborg Taghavi, innehavare av LiTakliniken.

Motiveringen i dess helhet lyder:
    ”När patienten kommer till mottagningen möts den av Privattandläkarnas logga vid entrén. Mottagningen utmärker sig genom ett brett utbud av tandvård med hög kvalitet. Den erbjuder såväl tandreglering/ortodonti som tandvård för hela familjen. Mottagningen har självklart mycket nöjda patienter.”

Om Privattandläkarna Award:
    Privattandläkarna Award delas ut sedan 2018, med uppehåll 2020–2021. Vinnaren utses genom omröstning bland medlemmarna.

Privattandläkarna är en branschorganisation för de privata tandvårdsföretagen i Sverige. Privattandläkarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden organisation. Privattandläkarna företräder cirka 1 400 medlemsföretag. Privattandläkarna arbetar för trygghet, kvalitet och öppenhet i tandvården. www.ptl.se