Wasa Tandklinik AB är årets tandvårdsföretag

Wasa Tandklinik AB i Stockholm är årets vinnare av Privattandläkarna Award i kategorin Årets tandvårdsföretag.

• -I hård konkurrens med många kvalificerade kandidater går priset i år till Wasa Tandklinik, som utmärkt sig genom sitt företagande och därigenom bidragit till en bransch med hög kvalitet, säger Merit Lindberg, vd för Privattandläkarna.
  • -Det är naturligtvis jättekul att vi uppmärksammas för vårt goda arbete. Jag är stolt över den välfärd vi levererar och att vi är med och bidrar till branschens utveckling, säger Maryam Pourmousa, Wasa Tandklinik AB.

Motiveringen i dess helhet lyder:
”En fräsch och trevlig praktik med ödmjuk och vänlig personal. Alltid ett gott bemötande. I framkant av kunskap och utrustning samt en modern och väl fungerande remissmottagning.”

Om Privattandläkarna Award:
Privattandläkarna Award delas ut för första gången 2018. Priset finns i fyra kategorier: 1) Bästa landsting/region för barn- och ungdomstandvård 2) Årets tandvårdsföretag 3) Årets tandvårdsmottagning, och 4) Årets marknadsförare av medlemskapet.
Vinnaren i kategorin årets bästa landsting/region för barn- och ungdomstandvård utses av Privattandläkarnas styrelse medan vinnaren i övriga priskategorier utses genom röstning bland medlemmarna. Mer information om Privattandläkarna Award finns på www.ptl.se

För mer information kontakta:
Jacob Rennerfelt
jacob.rennerfelt@ptl.se

Kategorier

Privattandläkarna är en branschorganisation för de privata tandvårdsföretagen i Sverige. Privattandläkarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden organisation. Privattandläkarna företräder drygt 1 350 medlemsföretag. Privattandläkarna arbetar för trygghet, kvalitet och öppenhet i tandvården. www.ptl.se

Jacob Rennerfelt

Presskontakt Verksamhetsanalytiker 073-537 19 36

En medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden branschorganisation för privata tandvårdsföretag i Sverige.

Privattandläkarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden branschorganisation för privata tandvårdsföretag i Sverige. Genom att vara en samarbetspart och ett bollplank för myndigheter, politiker och media påverkar Privattandläkarna villkoren för tandvården utifrån våra ställningstaganden. Privattandläkarna arbetar för trygghet, kvalité och öppenhet i tandvården.

För att patienter ska ha tillgång till god tandvård, krävs bra förutsättningar och villkor för de företag som ska erbjuda tandvården. Öppenhet, med både priser och kvalitet, är en förutsättning för en väl fungerande tandvårdsmarknad. Öppenhet möjliggör konkurrens på lika villkor, där patienterna fritt kan välja sin tandläkare.

Vår verksamhet närmast medlemmarna bedrivs i 22 lokalavdelningar utspridda över landet. Centralt bedrivs verksamheten av Sveriges Privattandläkarförening och dess servicebolag Svensk Privattandvård AB.

Läs mer om oss på www.ptl.se

Trygghet - Kvalité - Öppenhet

Privattandläkarna