Procon Digital med ny turistlösning i Sverige

Procon Digital ökar i Sverige

Procon Digital har nyligen tecknat flera spännande kontrakt i Sverige med bl.a. banker och kommuner. Om du som turist eller besökare är i Jämtland i höst så kan du i Ragunda-området hitta dina turist- och kulturaktiviteter på en av företagets utomhusplacerade digitala kiosker.

Procon Digital levererade 2019 tillsammans med ett lokalt svenskt företag en komplett turist- och kulturlösning till Malmö kommun, där turister och besökare kan hitta vad de letar efter med några skärmtryckningar på de stora 75-tums dubbelsidiga utomhusskärmarna.

Ragunda Kommun med ny digital turist -och kulturlösning

Nu har Ragunda kommun i Jämtlands län också valt en turist- och kulturlösning från Procon Digital i kombination med digital information från kommunen. -"Vi ser att det börjar ljusna bland svenska kommuner och banker när pandemin och smittspridningen nu börjar minska, och optimism är tydligt på väg tillbaka", säger Jörgen Lundin, Procon Digitals svenska chef.

Kontraktet med Ragunda kommun kommer att medföra många fler leveranser av digitala infokiosker med kompletta turistlösningar utvecklad av Procon Digital, och avtalet innebär även drift och support de närmaste 5 åren.