Sveriges bästa barnreportage efterlyses

År 2004 instiftade Pampers journalistpriset, ”Med barnets ögon”. Syftet med priset är att premiera och uppmuntra journalister och media att allsidigt spegla viktiga frågor om det lilla barnets utveckling, tillvaro och värld. Nu är det återigen dags att utse Sveriges bästa barnreportage.

Journalistpriset ”Med barnets ögon” delas ut för femte gången och ska belöna journalistiska reportage som på ett populärvetenskapligt sätt skildrar det lilla barnets (0-6 år) olika utvecklingssteg, tillvaro och värld. Den journalist eller arbetsgrupp som skrivit eller producerat det bästa reportaget, artikeln, radio- eller tv-program och/eller blogginlägg, belönas med 50 000 kr.

Reportaget ska ha publicerats under perioden den 1 januari 2010 till och med den sista september 2011. Priset kan gå till en enskild journalist, redaktionell arbetsgrupp eller redaktion. Alla som vill är välkomna att ge ett förslag på pristagare till journalistpriset ”Med barnets ögon”. Sista inlämningsdag för bidrag: 14 oktober 2011.

Skicka in ditt bidrag till:

E-post: rudels.a@pg.com

Adress: P&G/Med barnets ögon/Anna Rudels, Box 27303, 102 54 Stockholm

Juryn består av:
Majgull Axelsson, författare (ordförande)
Mikael Norman, professor och barnläkare
Pia Risholm Mothander, universitetslektor i utvecklingspsykologi
Gudrun Abascal, chefsbarnmorska BB Stockholm
Göran Harnesk, generalsekreterare BRIS
Sharon Jåma, journalist

Tidigare pristagare:
2009: Åsa Erlandson, Vårdfacket
2007: Lina Alkner och Christer Gallneby, Värnamo Nyheter
2006: Anna-Maria Stawreberg, Vi Föräldrar och Ylva Mårtens, Sveriges Radio
2004: Elin Ekselius, Svenska Dagbladet och Ulrika Fürstenhoff, Föräldrar & barn

Läs mer om priset och tidigare vinnande bidrag på: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/procter-gamble/document/view/information-om-med-barnets-oegon-14615.

För mer information kontakta:

Anna Rudels, kommunikationsansvarig P&G, telefon: 08-52 80 81 52, e-post: rudels.a@pg.com

• Detaljhandel

Fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Pringles, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder

Sigrid Barnekow

Presskontakt Kommunikationschef +46 8 5280 8272