Gratis övningar, experiment och app om handhygien för förskola och skola

Gratis övningar, experiment och app om handhygien för förskola och skola

Vi har alla hört att vi ska vara noga med att tvätta händerna ofta och grundligt. Så hur förnyar man och väcker intresset för det budskapet när förskola och skola kommer igång igen? Genom experiment, intresseväckande övningar och digitala verktyg!

För att underlätta för förskolelärare och lärare (men även föräldrar för den delen) finns det gratis pedagogiskt material skapat av Tork. Materialet är fritt att ladda ned och somligt går att beställa.

Ta en titt och förena nytta med nöje!

Ålder 2-6 år - Ellas handtvättskola

Ålder 6-10 år - Max handtvättskola

• Fakta, övningar, experiment, problemlösning och praktiska knep kring handhygien: Ladda ner Max Handtvättskola

Materialet innehåller lärohäften,övningar, affischer, diplom och lärarmanual för lektionsplanering. Övningarna är av varierande svårighetsgrad för att passa olika åldersgrupper.

Varmt välkommen att även besöka vårt sortiment av produkter för en god handhygien: tvål, handdesinfektion och torkpapper