Handskar i materialet Conductive PU funkar på en touchscreen.

Smarta handskar för smartphones

Det händer varje år. När kylan kommer inser du hur kombinationen kalla fingrar, handskar och mobil är nästintill omöjlig. Vi tycker å andra sidan inte att det är så svårt, för vi har lösningen.

Du är kanske en av dem som ofta använder din smartphone utomhus när det är kallt eller i kalla arbetsmiljöer. Eller så är du till och med en av alla de som jagar Pokémon på jobblunchen eller så fort du går hem för dagen.

Oavsett, så tycker du garanterat att det är jobbigt att ta av och på dina vantar eller arbetshandskar varje gång du ska använda din mobil eller någon annan form av touchscreen.

Inte minst för att det blir så kallt om fingrarna mellan varven och för att du förlorar värmen du jobbat upp i din handske varje gång.

SMART LÖSNING FÖR DINA SMARTA PRYLAR

Det finns alternativ för att slippa "problemet":

1) Du går utan vantar eller handskar i kylan.

Resultat: du kan svara snabbt när mobilen ringer och kan röra vid en touchscreen som vanligt. Men du fryser fortfarande om fingrarna.

2) Du skaffar dig handskar med bra grepp som fungerar att ha på när du rör vid en touchscreen.

Resultat: du kan snabbt svara och agera på en touchscreen med handskarna på. Bonus: du fryser inte om fingrarna.

Valet av ovanstående är förstås ditt. Men vi tycker såklart att du borde kolla in handskar i materialet Conductive PU. Det materialet funkar nämligen på en touchscreen så att du slipper frysa om fingrarna. Kolla in arbetshandskarna Worksafe A100W PUC eller Worksafe M28 i Conductive PU.