KBM handdesinfektion finns i gel och flytande form.

Effektiv handdesinfektion från KBM Professional

KBM Professional presenterar ytterligare tillskott i sortimentet för personlig hygien - KBM handdesinfektion.

För att kunna erbjuda ett fullvärdigt sortiment för noggrann personlig hygien har KBM Professionals produktportfölj kompletterats med en handdesinfektion. Nyheten KBM handdesinfektion är lämplig för användning inom sjukvård, kommun, livsmedelshantering med mera.

Handdesinfektionen uppfyller kraven för EN 14476 (kvantitativt suspensionsprov för utvärdering av virusavdödande effekt inom medicinområdet) samt EN 1500 och eliminerar effektivt såväl bakterier och virus. Handdesinfektionen innehåller etanol 70% och verkar återfettande vilket motverkar torrsprickor och eksem i huden.

KBM handdesinfektion finns i flytande form och gelform samt i två olika storlekar - 1-liters flaska och 500 ml flaska med pump. Produkterna finns i Procurators webbutik samt i Procuratorbutikerna och Supplies Directs butiker.