Följsam och tuff design på Hi-Vis nyheter från Worksafe

Följsam och tuff design på Hi-Vis nyheter från Worksafe

Worksafe klädsortiment har kompletterats med fler nyheter inom kategorin varselplagg/Hi-Vis. De nya plaggen svarar på en stark efterfrågan om arbetskläder i modern och tuff design.

Produktutvecklingen av arbetskläder inom Worksafe har sedan lång tid tillbaka följt marknadens önskemål om följsammare och sportigare look. Worksafe arbetskläder har idag flertalet alternativ att välja mellan och de nya Hi-Vis-plaggen i kollektionen Perform kompletterar sortimentet ytterligare. Tre plagg har släppts - en Perform Hi-Vis-stretchbyxa samt två Perform Hi-Vis-tröjor.

Hi-Vis Perform Stretch Pant cl1 är uppföljaren till en redan populär service stretchbyxa. Det är samma sköna fyrvägsstretch för bästa möjliga rörelsefrihet samt förstärkta benslut och möjlighet att förlänga byxbenen som gör att passformen blir perfekt. Gula varseldetaljer i oket bak samt nedtill tillsammans med reflexer ger god synlighet för den som jobbar i exempelvis logistik- och lagerbransch.

De nya tröjorna inom Perform har segmenterade reflexer och svarta detaljer för en tuff look. T-shirt Worksafe Unisex Perform Hi-Vis Cl3 utmärks av snabbtorkande funktion tack vare bomull på insidan och polyester på utsidan. Sweatshirt Unisex Perform Cl3 Hi-Vis har borstad bomull på insidan för maximalt skön komfort.

Alla plagg finns tillgängliga i Procurators butiker samt i webbutiken.