Fallskydd

Förebygg arbetsrelaterade olyckor med Procurator

Det bästa du kan göra för dina anställdas säkerhet är att eliminera potentiella risker innan arbetet sätter igång. Det kan göras på flera olika sätt och Procurator kan hjälpa dig med det mesta.

1. Riskanalys
Utför ni arbete på hög höjd? Hanterar ni farliga kemikalier? Arbetar ni bland farliga gaser? Genom en kundanpassad risk- och behovsanalys kan vi belysa potentiella faror på din arbetsplats som behöver åtgärdas innan arbetet kan sättas igång.

2. Anpassat skydd
Var noga med att den personliga skyddsutrustningen är just personlig. På arbetsplatser där uppdraget är brett med flera olika uppgifter behövs flera olika typer av personlig skyddsutrustning. Vi har ett brett sortiment av handskar, hörselskydd, skor och arbetskläder som ger olika typer och nivåer av skydd.

3. Utbildning
Se till att dina anställda har rätt och tillräckligt med kunskap för att dels utföra sina uppgifter, dels hantera säkerhetslösningen. Vi erbjuder vi flera olika typer av utbildningar kopplat till flera av våra tjänster; från grundläggande till kvalificerade utbildningar som leder till certifieringar samt besiktningsutbildningar.

Detta är bara ett urval av vad vi har att erbjuda. Hör av dig till oss så hjälper vi dig skapa en säker arbetsplats!