Uppdaterat sortiment för mer komfort och funktionalitet - Worksafe fallskydd

Uppdaterat sortiment för mer komfort och funktionalitet - Worksafe fallskydd

Worksafe fallskyddssortiment har nyligen uppdaterats med flertalet nyheter och uppdateringar.

Fallskyddsutrustning är en livsnödvändig personlig skyddsutrustning som krävs för arbete på såväl låg som hög höjd. Allt fler arbetstagare och arbetsgivare inser därför vikten av att ha ett tryggt, komfortabelt och funktionellt fallskydd.

Som ett naturligt ett led för att uppdatera och följa marknadens önskemål och krav på fallskyddsutrustning har produktutvecklare av Worksafe fallskyddsutrustning släppt några nyheter.

I raden av dessa presenterar Worksafe exempelvis helsele Worksafe W Comfort Click Harness. Fallskyddet har en skön vaddering på benbanden och designen säkrar att bröstförankringen hamnar på en bra höjd på kroppen.

Fallskyddsselen är även försedd med fallindikator som underlättar den årlig kontrollen.

Ytterligare nyhet är att ett populärt fallskyddskit för platta och låglutande tak - fallskyddspaket Worksafe Roofing Kit, har uppdaterats med en funktionell, kompakt och lätt Worksafe ryggsäck att transportera och förvara kitet i. Ryggsäcken går också att köpa separat om man vill komplettera sin befintliga fallskyddsutrustning.

För att se fullständigt sortiment av Worksafe fallskydd, besök Procurators webbutik eller någon av våra Procuratorbutiker.