Vildmannen 7

Hufvudstaden AB väljer projekt- och hållbarhetsplattformen Prodikt

Hufvudstaden AB väljer projekt- och hållbarhetsplattformen Prodikt för att på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt utföra klimatberäkningar och göra smarta produktval i projekt.

“Med Prodikt har vi hittat ett smidigt verktyg som hjälper oss att klimatberäkna och optimera våra hyresgästanpassningar utifrån både våra och våra kunders höga krav på hållbarhet" säger Karl-Johan Wall, Hållbarhetschef Hufvudstaden.

Hufvudstaden är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag och erbjuder kontors- och butikslokaler i Stockholms och Göteborgs allra mest attraktiva lägen. Fastighetsbolaget grundades 1915 och äger idag totalt 29 fastigheter.

För ytterligare information:
    Dan Axner, Head of Project Sales - Prodikt
    dan.axner@prodikt.com

Om CarbonZero och Prodikt

CarbonZero AB tillhandahåller plattformen för produkter och projekt - Prodikt, där man enkelt analyserar sitt byggprojekt, från förstudie till färdigställande. I samarbete med tillverkarna görs produktdata tillgänglig och jämförbar på en mängd olika parametrar. Prodikt gör ingen bedömning av produkterna utan valet ligger hos till exempel arkitekten, inköparen eller byggherren. Bolagets ägare är BIMobject AB.