Professionals Nords Ledningsgrupp, f.v. Regionchef Södra Norrland Linnea Lindberg, Regionchef Norra Norrland Moa Markgren, Vd och grundare Mattias Matsson

Framgångssagan Professionals Nord redovisar nytt rekordår

Det gånga året visar på stora framgångar för Professionals Nord i sitt arbete att stärka Norrland. Bolaget har mer än dubblat sin omsättning, dubblat antalet skapade och bibehållna arbetstillfällen och dubblerat sin vinst.

- Våra medarbetare är anledningen till vår framgång, berättar Mattias Matsson, Vd och grundare.

Norrländska bolaget Professionals Nord redovisar ett fantastiskt år både ekonomiskt och i antal skapade arbetstillfällen, där bolaget mer än dubblerat sin omsättning till 55 miljoner, vinst, antal anställda internt och antal skapade arbetstillfällen.

- Förra året hade vi bidragit med 150 arbetstillfällen och i år landar vi på totalt mer än 450 stycken! Det jag gläds mest åt är att kunna arbeta med att både hjälpa företag att säkerställa sin kompetens så att de kan fortsätta vara verksamma här i Norrland och alla människor som vi hjälpt till arbete, berättar Mattias.

Bolaget har under 2016 även startat upp ytterligare två kontor, ett i Östersund och ett i Örnsköldsvik. Professionals Nord har dessutom under året blivit ett Auktoriserat Bemanningsföretag och Vd:n Mattias har dessutom varit finalist till flertalet nationella priser.

- Det känns helt otroligt att ett år kan gå så fort! Vårt mål är att finnas lokalt på alla större orter i Norrland och kunna bidra ännu mer till ett starkare Norrland. Att vi blivit ett auktoriserat bemanningsföretag ser jag som ett tydligt kvitto på att vi gör ett bra arbete, säger Mattias.

2017 satsar Professionals Nord på att fortsätta stärka Norrland. Hade ni väntat er att det skulle gå så här bra när ni startade Professionals Nord?

- När vi var i startgroparna besökte vi banken för att presentera vår idé och de bad oss gå hem och komma med mer realistiska siffror, de siffror vi presenterade var långt under det vi egentligen hade tänkt oss! Att idag kunna redovisa dessa siffror känns fantastiskt kul! Det visar verkligen på att det finns fler som verkligen brinner för ett starkare Norrland, avslutar Mattias.