Mattias Matsson & Hanna Andersson med PN-gänget!

PN satsar stort på Accelerated Learning för att säkra framtidens kompetens!

Professionals Nord är Sveriges snabbast växande kompetensförsörjningsföretag. Idag finns en stor kompetensbrist på arbetsmarknaden, där företag har utmaningar att hitta medarbetare med rätt kompetens. PN gör därför en stor satsning på Accelererated Learning för att hjälpa kunder att snabbt utbilda människor inom kompetensbristsområden.

Accelerated Learning är en tidseffektiv utbildningsmetod med stort fokus på praktiskt lärande som ger möjlighet att bara på några veckor utbilda drivna personer att ta sig an ett nytt jobb.

– Vi har tidigare utformat flera olika typer av program för våra kunder med mycket lyckade resultat. Vi har hjälpt massvis av människor att nå sina karriärdrömmar – allt från att utbilda yrkeschaufförer, till att boosta karriären för nyexade ingenjörer. Det känns fantastiskt att vi nu tar satsningen till nästa nivå där Accelerated Learning blir till en integrerad del av vår kärnverksamhet. – Mattias Matsson, Grundare PN

PN har rekryterat en av branschens mest kompetenta personer inom området – Hanna Andersson. Hanna kommer senast från AW Academy där hon arbetat som Program Manager och har gedigen erfarenhet av Accelerated Learning. Nu ansluter Hanna till PN där hon i rollen som Affärsområdeschef för PN Accelerated Learning kommer gå i spetsen för satsningen.

–  Vi är otroligt glada att få in Hanna! Främst för hennes fantastiska personlighet, enormt stora driv och engagemang, plus att hon besitter massa relevant erfarenhet. Hos oss kommer Hanna få frihet under ansvar där fokus inte ligger på vad vi kan leverera, utan på vad kunden faktiskt behöver – det kommer bli vår viktigaste USP! – Mattias Matsson

– Jag är så otroligt tacksam och peppad inför möjligheten att driva denna spännande satsning på PN med målet att kunna erbjuda marknadens bästa kompetenslösningar. PN blev ett självklart val för mig under rekryteringsprocessen då jag inspirerades av all den energi och den höga kompetens som finns inom bolaget. Jag ser fram emot att tillsammans med nyfikna och engagerade kollegor driva affärsområdet Accelerated Learning framåt med stormsteg! – Hanna Andersson, Affärsområdeschef Accelerated Learning PN

PN har ett tydligt mål – genom att leverera kvalitativa och skräddarsydda program bli störst i Sverige inom området!