Albin Andersson med sitt team i Göteborg

Professionals Nord Göteborg fortsätter satsa - Albin Andersson tar över som VD

I början av 2021 startade Professionals Nord i gång sin satsning i Göteborg. Kontoret har gått från 0 – 30 miljoner i omsättning på två år och har målsättningen att omsätta 100 miljoner lokalt inom tre år. Med stort fokus på utveckling av snälla och resultatinriktade medarbetare ser Göteborgs nya VD Albin Andersson ljust på framtiden. Under våren planerar kontoret att växa internt med flera partnerroller.

Albin Andersson, schlättasonen som formades i en entreprenörsfamilj, går nu in i en ny roll som lokal VD för PN Göteborg. Med 8 års erfarenhet från branschen kommer Albin att driva Göteborgskontoret med hjärta för medmänniskan och ett stort resultatfokus. Albin har tidigare under sin tid på PN kombinerat rollen som Partner & Leveranschef i Göteborg med att vara del av den svenska ledningsgruppen i rollen som Nationell Leveranschef.

Jag förstod tidigt att jag ville arbeta med människor, och halkade efter en kandidatexamen i psykologi på ett bananskal in i bemanningsvärlden. En värld jag förälskade mig i sedan dag ett! När jag kom i kontakt med PN, förstod jag att det här skulle bli en resa jag bara måste vara med på. Det är jag väldigt tacksam för. – Albin Andersson, VD PN Göteborg

Göteborg är en fantastisk stad med en spännande marknad framför allt inom industri och tech, och dessutom en viktig hamnstad. Marknaden växer hela tiden och potentialen för regionen är oändlig. Vi har en stark tillväxtplan för PN Göteborg som går i linje med att vi fortsätter bygga för en miljard för PN Sverige. Med Albin i spetsen för region Göteborg kan det bara bli succé!  - Linnéa Lindberg, Nationell VD PN

Att gå från 0 – 30 miljoner i omsättning på två år är verkligen en bedrift, vad är framgångsreceptet?

Hårt arbete och dedikation är verkligen nyckeln, men det är inte allt. Det måste uträttas av rätt människor. För oss är ”snällhet” superviktigt och vi rekryterar individer som vill nå framgång tillsammans och har stort fokus på våra medarbetares utveckling. – Albin Andersson, VD PN Göteborg

Just nu söker Göteborgskontoret fler drivna och snälla personer inom branschen som kommer få en unik möjlighet att kliva in i en partnerroll under Q1 2023 för att fortsätta driva regionen tillsammans med Albin och teamet i Göteborg.

Vi har hittills haft en raketstart sedan vi slog upp portarna 2021. Att vi nu har möjlighet att inkludera ytterligare två partners är ren ynnest och en otrolig möjlighet för rätt person att komma in i ett bolag som redan går med vinst. Vi vill välkomna en erfaren säljare från branschen och en Leveranschef/Konsultchef som kan bidra med gedigen kunskap från bemanningsvärlden. En möjlighet du inte vill gå miste om!  -  Albin Andersson, VD PN Göteborg

Läs mer om partnerrollerna här:

Senior Kundansvarig & Partner
Leveranschef & Partner

Har du fler funderingar om rollerna eller vår satsning i Göteborg? Hör av dig till Albin: albin.andersson@pn.se