VD, Isac Isason

Professionals Nord öppnar i Göteborg

Professionals Nord jobbar med att skapa och bibehålla arbetstillfällen genom att leverera skräddarsydd kompetensförsörjning. År 2021 expanderar Professionals Nord i hela Sverige och en av dessa storsatsningar är att etablera sig i Göteborg.

Vi är stolta över att presentera Isac Isason som tillträder som VD, han har flerårig erfarenhet i branschen och ser framemot att starta upp kontoret i Göteborg.

Isac berättar att år 2020 varit speciellt på många sätt. Det innebar dels ett branschbyte, från kompetensförsörjning till att jobba som försäljningschef inom programvarutjänster.

– Jag har saknat kompetensförsörjningsbranschen, kundkontakter och relationsskapande och därför känns detta uppdrag helt rätt, berättar han. Professionals Nord har en kultur med goda värderingar där människan och gemenskap är i fokus, detta budskap syns också utåt. För mig var det den sista pusselbiten som behövdes för att jag skulle kliva på resan.

Förväntningarna på det nya året och att komma igång med byggandet av Professionals Nord Göteborg är väldigt höga, berättar Isac

– Jag ser fram emot att ta kontakt med både gamla och nya kunder och att få bära Professionals Nord-loggan på bröstet och visa att vi är en samarbetspartner att lita på i alla led. Det ska bli otroligt roligt att få skapa arbetstillfällen i Göteborg och hjälpa arbetsgivare och kandidater att hitta varandra.

Professionals Nord välkomnar ombord Isac Isason och snart är även fler kollegor på ingång.

– Jag längtar efter att öppna upp Göteborgskontoret och tillsammans med härliga kollegor göra en resa som kommer innebära intensivt jobb och samtidigt mycket skratt och fina stunder tillsammans, berättar Isac.

Vi är en samarbetspartner som skapar och bibehåller arbetstillfällen, genom att leverera skräddarsydd kompetensförsörjning. Professionals Nord grundades på en kärlek till det lokala. Vi vill skapa och bibehålla arbetstillfällen genom att vara den självklara partnern i valet av helhetsleverantör inom rekrytering. Vi gör tvärtom till branschen, vi går ut till våra kunder och lyssnar på precis vilka förutsättningar som de står inför därefter skräddarsyr vi en lösning som ska passa kunden. Vi vet av vår gedigna branscherfarenhet att medarbetaren är den viktigaste resursen för företagen därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning i våra processer.