Fv Rebecca Bly, Jesper Wingqvist

Professionals Nord öppnar i Karlstad

Professionals Nord jobbar med skräddarsydd kompetensförsörjning och startar år 2021 genom att expandera i hela Sverige och äntligen är det dags för Karlstadkontoret att öppna.

Rebecca Bly och Jesper Wingqvist startar upp kontoret i Karlstad. Tillsammans med framtida VD för regionen, Per Blad, har de hela 25 års erfarenhet inom branschen. De ser fram emot ett spännande år och att till 100 % satsa lokalt i fantastiska Karlstad.

År 2020 har varit ett spännande år med många toppar och dalar berättar Rebecca. Hon har fått stor förståelse för hur olika branscher påverkats av situationen med covid-19 och vikten av att jobba kundnära och ha en framtidsplan.

Förväntningarna på 2021 är otroligt höga berättar Jesper.

-Vi har redan sett en stor efterfrågan på våra tjänster. Speciellt nu när vi kommer verka helt lokalt och kan fokusera på företagens välmående just i Värmland. Genom våra skräddarsydda rekryteringslösningar och långa erfarenhet i branschen kommer vi bidra till många företags tillväxtresa och även skapa massor av arbetstillfällen 2021.

Professionals Nord är väldigt glada över att Rebecca och Jesper har valt att kliva på uppdraget. Teamet i Karlstad är handplockade utifrån sin gedigna erfarenhet inom branschen, Rebecca och Jesper kommer senast från branschkollegor där de varit framgångsrika i sina roller.

-Vi kommer helhjärtat och engagerat vara med och göra Karlstad till en attraktiv stad att jobba i. Vi jobbar med skräddarsydda lösningar som passar kunden på riktigt istället för att erbjuda ett färdigt koncept, berättar Rebecca.

Fler kollegor till Rebecca och Jesper är redan på ingång och nu ser de fram emot att rekrytera de bästa konsulterna till olika uppdrag. Målbilden är att göra en storsatsning även internt till Karlstadkontoret.

-Jag längtar efter all glädje och energi som delas både på kontoret och ute på kundmöten, berättar Rebecca. Företaget har en personalpolitik i världsklass vilket vägde tungt i mitt val att ansluta till Professionals Nord. Här är människan och gemenskap i fokus och du är lika viktigt oavsett om du är internt anställd eller konsult. Om du också vill bli en del av oss, hör gärna av dig.

Professionals Nord är även stolta över att till hösten välkomna ombord regionens VD, Per Blad som även han senast kommer från en branschkollega. Per har haft olika chefsroller de senaste 25 åren i en rad olika branscher och personalintensiva verksamheter. De senaste 12 åren har han drivit och byggt upp bemanning- och rekrytering framgångsrikt i regionen, fast i en annan skepnad.

Professionals Nord jobbar med skräddarsydd kompetensförsörjning i Norden.