Grundare och VD Mattias Matsson, Vice VD Linnea Lindberg

Professionals Nord satsar på hela Norden

Professionals Nord grundades på en kärlek till det lokala. Sedan starten 2015 har företaget gått med raketfart framåt och bolaget har belönats med Gasellföretag och vår VD & Grundare Mattias Mattsson fick 2020 utmärkelsen Årets företagare i Umeå.

Nu gör Professionals Nord den största satsningen i bemanningsbranschens historia och öppnar upp dörrarna för att kompetensförsörja Norden.

Mattias Matsson, VD på Professionals Nord, berättar att denna satsning beror på att de vill fortsätta leverera kompetensförsörjning i världsklass och detta är något som våra samarbetspartners efterfrågat under många år.

Under 2021 ska de öppna upp kontor i hela Sverige och innan 2023 ska de expandera till våra nordiska grannländer! Expansionen kommer ske genom organisk tillväxt och fortsatt rekrytering av de bästa i branschen, där vi erbjuder ett unikt partnerskap och att vara delaktig på en framgångsresa.

Professionals Nord jobbar med kompetensförsörjning i världsklass, vilket betyder att vi inte går ut till kunden och berättar vad de kan erbjuda, utan lyssnar, förstår och skräddarsyr lösningar som passar kunden på riktigt. Företaget har lokalt ägande och kompetens vilket gör att beslutsvägarna är korta och den lokala förståelsen stor fortsätter Mattias

Branschen har backat med över 20% än så länge i år, under samma period har vi ökat både omsättning och lönsamhet jämfört med ifjol, det beror på att våra medarbetare skapar bättre och smartare lösningar för våra kunder – Vice VD Linnea Lindberg

• -Vi ville skapa och bibehålla så mycket arbetstillfällen som möjligt i vår region, Norrland. Under tidens gång har vi skapat tusentals arbetstillfällen och hjälpt lika många personer till jobb. Mycket har hänt sedan 2015 och otaliga framgångsrika uppdrag har gjort att Professionals Nord utvecklats till en viktig aktör i rekryterings- och personaluthyrningsbranschen. Vår resa har bara börjat, kommande fem år ska vi fem dubbla omsättningen säger Mattias Matsson, VD på Professionals Nord.

Vi söker nu med ljus och lykta efter de bästa medarbetarna i branschen som inte bara vill vara anställda utan faktiskt vara med och påverka på riktigt.

Är du en sjukt duktig säljare i rekryteringsbranschen och är redo för nästa steg vill jag komma i kontakt med dig -

VD Mattias Matsson och hela teamet ser fram emot att fortsätta resan för att skapa och bibehålla arbetstillfällen, nu för hela Norden.

Professionals Nord jobbar med kompetensförsörjning i världsklass. De arbetar med hel- och deltidsuppdrag samt rekrytering inom tjänstemannasektorn.

Företagets ska vara Nordens bästa arbetsplats gällande alla företag.