VD Filip Mbanza

Professionals Nord storsatsar i Linköping

Professionals Nord jobbar med skräddarsydd kompetensförsörjning och startar år 2021 genom att expandera i hela Sverige, först ut är Linköping där portarna äntligen har öppnats.

Filip Mbanza är den sportintresserade dalmasen som numera bor i Linköping med sin familj. Filip har flerårig erfarenhet från rekryterings- och personaluthyrningsbranschen och är VD för Professionals Nord i Linköping som redan öppnat portarna. Han ser fram emot ett spännande 2021.

Filip berättar att året har varit som en berg- och-dalbana men trots allt tungt kopplat till covid-19 slutade det i succé med både nytillskott i familjen och erbjudandet om att öppna upp Professionals Nord i Linköping.

–Mina förväntningar på året är skyhöga. Jag ser fram emot att få tillsätta kollegor och hjälpa många människor ut i arbete och bygga vidare på relationer till våra kunder. Även privat hoppas jag kunna umgås mer med släkt och vänner och få leva under mer normala omständigheter. Jag vågar sticka ut hakan redan nu och säga att det här året kommer bli otroligt bra, mest troligt det bästa i min yrkeskarriär, berättar Filip.

Filip kommer senast från en branschkollega där han varit framgångsrik i sin roll. Det var inga tveksamheter när han fick erbjudandet för att kliva över och starta igång Professionals Nord i Linköping.

–Företagets värderingar och kulturen inom dessa väggar fångade mitt intresse tidigt och jag ser fram emot en häftig tillväxtresa i Linköping med Professionals Nord. Nu längtar jag efter kollegor som vill vara med och leverera kompetensförsörjning i världsklass, vi ska bli fler anställda i Linköping så kontakta mig gärna om du vill vara med på tåget.

Professionals Nord jobbar med skräddarsydd kompetensförsörjning i hela Sverige.