Grundare Mattias Matsson och VD Klas Friberg

Rekordår för Professionals Nord

2018 var året då vår Grundare och Huvudägare Mattias gav vidare VD-stafettpinnen till Klas Friberg som ska fortsätta utveckla och driva bolaget till nya nivåer.

Det var även året då Professionals Nord växte till att täcka hela Norrland som region, med kontor från Gävle till Luleå och leveranskapacitet från Borlänge till Kiruna.

Vi går från 68 miljoner till 86 miljoner i omsättning och är bättre rustade än någonsin tidigare för att fortsätta växa kraftigt och utvecklas.

- Det känns så jäkla rätt att Klas kommit in med fantastisk energi och grymma erfarenheter, berättar Mattias.

Målbilden är solklar för VD:n Klas Friberg som berättar:

- Styrelsen är klar och tydligt, att vi ska arbeta för att fortsätta vara Norrlands bästa arbetsgivare vilket skapar förutsättningarna för att nå 100 miljoner i omsättning med 10% i marginal. Det är förutsättningar som gör mitt arbete otroligt roligt. Att få ansvara för ett bolag som har ända från ägarleden en tydlig målbild att vara den bästa arbetsgivaren och en arbetsgivare som du inte ska vilja lämna är otroligt utmanande och stimulerande. Individens utveckling i en grupp ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Professionals Nord har haft enorma framgångar med våra koncept runt talangprogram tillsammans med våra samarbetspartner. Bara under 2018 har dessa program har skapat ca 100 nya arbetstillfällen, som annars hade blivit lokaliserade till storstäderna. Detta är ytterligare ett bevis på värdet av vårt 100 % fokus för Norrland. Resan har bara börjat, avslutar Klas Friberg

- Det som känns extra roligt är att vi alla är överens om att det här bara är början på något stort, vi har gjort 4 fina år men det är nu det börjar på riktigt, avslutar Grundaren Mattias.

Professionals Nords arbetar för ett starkare Norrland! Vi arbetar med kompetensförsörjning genom att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland. Du hittar oss på www.professionalsnord.se och på sociala medier.

#vivinnertillsammans #förettstarkarenorrland #professionalsnord