Välgörenhetsgala arrangeras för Norrlands små Hjältar

Välgörenhetsgala arrangeras för Norrlands små Hjältar

Rekrytering och personaluthyrningsbolaget Professionals Nord arrangerar välgörenhetsgala till förmån för Hjältarnas Hus byggnation av ett anhörighus för svårt sjuka barn och deras familjer.

I Sverige finns sex sjukhusregioner där alla regioner utom Norrland har ett anhörighus för svårt sjuka barn och deras familjer. I dagsläget bygger Hjältarnas Hus ett anhörighus i anslutning till Norrlands universitetssjukhus och Professionals Nord arrangerar nu en välgörenhetsgala till förmån för Hjältarnas Hus.

- Norrlands universitetssjukhus har inte haft något anhörighus för familjer med svårt sjuka barn och detta trots att området täcker fyra län; Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Det känns oerhört viktigt att vara en del i att se till att även Norrlandsregionen får ett anhörighus, säger Mattias Matsson, Vd och grundare av Professionals Nord.

Framgångssagan Professionals Nord startade för två år sedan och har ett uttalat fokus på just Norrland. Hittills har bolaget bidragit med mer än 400 arbetstillfällen i Norrland och Mattias har alltid haft en dröm att kunna bidra på fler sätt till regionen.

- Vi jobbar varje dag för ett starkare Norrland. Att kunna bidra till Norrland på ytterligare ett plan känns viktigt och fantastiskt, berättar Mattias.

Galan äger rum den 20:e maj i Umeå, Professionals Nord bjuder på hela galakvällen och information om biljetter till galan finns på Professionals Nords hemsida.

- Vi vill samla in så mycket pengar som möjligt till Hjältarnas Hus och därför väljer vi att stå för hela galan och vi tar inte betalt för biljetterna, utan varje besökare donerar själva vad de önskar skänka till Hjältarnas Hus istället. Tillsammans ska vi göra vårat yttersta för att stärka små hjältar och deras familjer, säger Mattias.

För den som önskar bidra till att familjer med svårt sjuka barn ska få möjligheten till en lite drägligare vardag är man välkommen att skänka sitt bidrag genom att Swisha till 123-303 75 95, Swish-kontot hanteras av Swedbank och alla intäkter går oavkortat till Hjältarnas Hus.

Om man som företag vill vara sponsor till välgörenhetsgalan finns det även möjlighet till att köpa sponsorpaket, all information finns på Professionals Nords hemsida www.professionalsnord.se.