Växande Bandet - för miljö, hälsa, fred och rättvisa.

Project Save the Earth har tagit fram ett Växande Band för dig som vill visa att du bryr dig om miljön. Växande Bandet kan fästas på kläder, väskor eller var du än vill och är 2 x 3 cm stort. För dig som vill visa att du bryr dig om miljön och bidra till bättre konsumtion och mindre skövling av jorden.

Genom att köpa Växande Bandet och/eller skriva på visar du att du bryr dig om miljön, samtidigt som du aktivt bidrar till bättre konsumtion och mindre skövling av jorden. Växande Bandet säljs i Project Save The Earth’s webshop helt utan vinstintresse och intäkterna går det till de insatser som stöds av Project Save The Earth.

Som företagare kan du köpa Växande Bandet och få företagets namn publicerat på PSTE’s hemsida. Det visar att ditt företag bryr sig om miljön och aktivt har gjort ett val.

I PSTE’s webshop hittar du även en exklusivt framtagen cd - Artists for The Seventh Generation samt vackra vykort.

Du betalar enkelt och säkert med Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betallösning på Internet.

Project Save The Earth

PSTE som startade 2007 ser till helheten och verkar ideellt för miljö, hälsa, fred, rättvisa och djurens omsorg på en Jord för alla där barnens framtid och äldreomsorg är viktigt. PSTE stödjer sig på och samarbetar med oberoende forskare inom miljö och hälsa samt djurrätts- och fredskämpar. Klimathotet är en viktig fråga för oss i Project Save The Earth. Enighet, en mångfald av kultur och individualism tillhör likaså vår linje! PSTE vill kunna ge barnen framtida möjligheter på en friskt grönskande planet. Det vi vuxna gör nu, bäddar för deras framtid och en sund miljö är grunden för välmående.

Jordens resurser skövlas allt snabbare och spridningen av sådant som är skadligt för miljö och hälsa ökar. Drivkrafter bakom detta är vinstintressen. Samtidigt tillåts detta genom att vi alla konsumerar. Project Save The Earth verkar för att denna skövling ska ha möjlighet att avta, och de grundläggande behoven – ren luft, rent vatten, ren mat, värme, rättvisa och fred.

Project Save The Earth

• david miles