Glöm stökiga excelark - nu kommer framtidens planering på webben

Det har aldrig varit enklare att planera sitt projekt. Projectplace Planner är det första webbaserade planeringsverktyget i sitt slag och är skapat för att underlätta för alla som arbetar i projekt. Bort med krångliga och svårförståeliga verktyg, in med överskådlig och lätthanterad projektplanering.

- Vi vet att den viktigaste framgångsfaktorn för ett lyckat projekt är effektiv kommunikation mellan alla involverade i projektet. Därför har vi byggt Projectplace Planner som ett interaktivt webbaserat kommunikationsverktyg, säger Mattias Hällström, grundare och utvecklingschef på Projectplace International.

Med Projectplace Planner kan användaren snabbt skapa överskådliga planer som enkelt sprids via email. Mottagarna får en länk till planen och kan sedan kommentera och göra ändringar direkt i webbläsaren.

Produkten riktar sig till de flesta typer av projekt och verksamheter och Projectplace bedömer att marknaden är stor.

- Vi lanserar en betaversion redan nu så vi kan ta emot feedback från kunder och andra som kan ha nytta av Projectplace Planner. Det är en viktig del av vår strategi att vi utvecklar i dialog med våra användare. säger Mattias Hällström.

Betaversionen av Projectplace Planner släpps den 7 september och kan testas kostnadsfritt tillsvidare. Senare i höst kommer verktyget att lanseras som en del av den nya tjänsten Personal Edition som även innehåller dokumenthantering och en personlig arbetsyta på nätet.

Testa Projectplace Planner här:

Presskontakt Projectplace International:
Anna Ålenius Mathson, Pressansvarig
tel: +46708 93 02 46, email: anna.alenius.mathson@projectplace.com

Projectplace International AB har sedan 1998 utvecklat och levererat ett webbaserat projektverktyg som förenklar samarbete och kommunikation i projekt. Projectplace är marknadsledande i Europa med sju språkversioner och över 470 000 registrerade användare. Företaget har drygt 100 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Amsterdam, Frankfurt, Köpenhamn och Oslo. Läs mer på www.projectplace.se

• planeringsverktyg
  • webbaserat