Johan Zetterström ny VD för Projectplace - stärker bolaget för internationell expansion

Idag tillträder Johan Zetterström som ny VD för Projectplace International i syfte att driva bolagets europeiska expansion och därmed ytterligare stärka bolagets ledande position inom onlinesamarbete. Johan Zetterström kommer närmast från Salesforce.com och har lång erfarenhet av expansion och försäljning inom mjukvara och molntjänster.

– Det är en fantastisk möjlighet att gå in som VD på ett bolag som Projectplace, ett spännande, ledande företag inom det snabbväxande området ”project collaboration”. Jag ser fram emot att bidra med min samlade kunskap och tillsammans med teamet ta onlinetjänsten och bolaget till nästa nivå ute i Europa, säger Johan Zetterström, nytillträdd VD.

Johan Zetterström kommer närmast från Salesforce.com där han som Nordenchef startade upp verksamheten i Norden och även var ansvarig för Beneluxländerna och Ryssland. Dessförinnan har Johan varit Nordenchef för andra framgångsrika företag såsom Broadvision, ATG (Art Technology Group) samt VD för Mac Support.

– Johan har en gedigen bakgrund inom snabbväxande internationella bolag och han har även en profil som en stark ledare. Hans erfarenhet att driva internationellt framgångsrika företag som den världsledande molntjänsten Salesforce.com kommer ytterligare att stärka vår position i Europa, säger Peter Lövgren, styrelseordförande i Projectplace.

För mer information om Projectplace styrelse kontakta:
Peter Lövgren, styrelseordförande
Tel 073-500 7000, E-post: peter.lovgren@plmab.se

Kontaktperson för media:
Anna Ålenius Mathson, International PR Manager
Tel: 0708- 93 02 46, E-post: anna.alenius.mathson@projectplace.com

Pressrum för medier: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

• projectplace international

Projectplace International är marknadsledande i Europa inom projektsamarbete på webben. Sedan 1998 har Projectplace varit pionjär inom utvecklingen av projektverktyg online, inspirerat av Social Project Management.Tjänsten är tillgänglig på sju språk och hittills har över 670 000 använt verktyget till att förbättra kommunikation och samarbete i sina projekt. Företaget har drygt 120 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Frankfurt, Amsterdam, Oslo och Köpenhamn. Besök oss på www.projectplace.se/