Nyhet -

Nyhetsbrev december Vi knyter ihop en säck och önskar alla ett gott slut och en god början

Fjällvägen – ett vinnande stråk genom samverkan!

Vi knyter ihop en säck och önskar alla ett gott slut och en god börjanFas 1 av Projekt Fjällvägen går in i sitt sista kvartal. jag skriver fas 1 för vi hoppas på en fas 2 av projektet. En fas 2 som sträcker sig över ett år, april 2015 till mars 2916. En fas som tydligare ska bädda för den framtida organisationen och plattformen för arbetet med att utveckla Fjällvägen.
För så är det, ett projekt är ett projekt och ska så småningom få gå i graven, men då ska det vara så krattat i manegen att det löper vidare i ordinarie verksamheter. Utvecklingen av Fjällvägen har bara börjat. Det är ett långsiktigt och tålmodigt arbete vi drar, ett vackert sådant. Ett arbete för regional utveckling. Ett arbete där vi måste utveckla vår samverkan och kommunikation, på lokal, regional men även nationell nivå. Vi har inte råd att inte samverka. Och sådant tar tid. Vi har inte heller råd att ha för bråttom. Vi ska göra rätt saker. Och rätt saker är att samarbeta och samverka för lösningar som gynnar näringslivets och kommunernas utveckling. Där en utvecklad infrastruktur är A och O.
Men det tar tid och trots att vi än så länge bara har jobbat aktivt i drygt 2 1/2 år så har flera resultat kommit. Om de resultaten, indirekta och direkta, Fjällvägens arbete till dags dato och våra tankar och planer inför framtiden kan du läsa här:
Vad händer i Projekt Fjällvägen (PDF)>>

Hela nyhetsbrevet kan du läsa här