Foto: Perry Nordeng

Ny vd för Projekt Jägersro i Malmö

Anders Hall har anställts som ny vd på SMT Malmö Partner Holding AB. Han kommer närmast från Ingka Group Real Estate. Anders Hall börjar den 1 januari 2022.

SMT Malmö Partner Holding AB (SMT) är ett delägt bolag mellan Skanska, MKB och Tornet. Bolaget har under våren genomfört ett parallellt uppdrag för arkitekter och kommer under nästa år att tillträda den fastighet där Jägersro Travbana i Malmö ligger idag.

Under våren har nuvarande vd Ulrika Lindmark meddelat att hon önskar gå ner i arbetstid. Med den ökade aktivitet som projektet nu står inför har Ulrika och bolaget i samförstånd sökt en efterträdare. Ulrika kommer att kvarstå inom bolaget som rådgivare.

- Jag är glad att vi har lyckats attrahera Anders Hall till tjänsten som vd och jag är övertygad om att han tillsammans med Ulrika Lindmark kommer att kunna driva Projekt Jägersro med den kraft och kunskap som krävs för att nå framgång, säger Gunnar Östenson, ordförande för SMT.

- Jag brinner för projektet och jag är glad att vi har lyckats finna en lösning där jag kan fortsätta att vara med och bidra till utvecklingen, säger Ulrika Lindmark, vd på SMT.

Anders Hall kommer att tillträda tjänsten som vd för SMT den 1 januari 2022. Han kommer närmast från tjänsten som Real Estate Manager Europe North inom Ingka Group Real Estate.

- Jag är glad och hedrad över att ha fått möjligheten av ägarna till Projekt Jägersro att i samarbete med Malmö stad fortsätta utveckla Jägersroområdet till Öresundsregionen mest hållbara stadsdel. Det känns inspirerande att få driva arbetet vidare mot visionen, säger Anders Hall, tillträdande vd för SMT.

För frågor kontakta
Gunnar Östenson, ordförande SMT, 070 – 215 31 00
Ulrika Lindmark, vd SMT, 070 – 531 74 22
Anders Hall, tillträdande vd SMT, 070 – 949 49 82

Foto på Anders Hall finns i vårt Nyhetsrum på Mynewsdesk.

Regioner

På den plats där Jägersro travbana finns i dag utvecklar SMT Malmö Partner Holding AB Projekt Jägersro: en ny stadsdel med 4 000-5 000 bostäder samt kommersiell och offentlig verksamhet. En grundbult för exploateringen är att utveckla en hållbar stadsdel i framkant. Planerad byggstart: 2025-2027. MKB Fastighets AB äger 45 procent, Skanska Sverige AB 45 procent och Tornet Bostadsproduktion 10 procent i SMT Malmö Partner Holding AB, som i sin tur äger SMT Malmö Exploatering AB.

Anders Hall

Presskontakt VD, SMT Malmö Partner Holding AB 0709-49 49 82

Projekt Jägersro - Från travbana till ny stadsdel

På den plats där Jägersro travbana finns i dag utvecklar SMT Malmö Partner Holding AB Projekt Jägersro: en ny stadsdel med 4 000 bostäder samt kommersiell och offentlig verksamhet. Visionen är att skapa Öresundsregionens mest hållbara stadsdel, på riktigt. MKB Fastighets AB äger 45 procent, Skanska Sverige AB 45 procent och Tornet Bostadsproduktion 10 procent i SMT Malmö Partner Holding AB, som i sin tur äger SMT Malmö Exploatering AB.

Projekt Jägersro
Jägersro