TH Real Estate anlitar Property Partner för köpcentrumet Nova Lund i Lund

TH Real Estate, ger Property Partner i uppdrag att ansvara för teknisk förvaltning avseende köpcentrumet Nova i Lund.

Uppdraget omfattar 26.000 kvm och innebär att Property Partner ytterligare utvecklar sin verksamhet i regionen.

• -Vi är glada att Henderson väljer att utveckla samarbetet med oss på Property Partner. Nova är ett mycket välskött förvaltningsobjekt och det ska bli intressant att få medverka i dess fortsatta utveckling. Säger Marcus Gärdebrandt, VD på Property Partner.
  • -Vi har sedan tidigare ett bra samarbete med Property Partner då dem ansvarar för teknisk förvaltning av våra retailfastigheter i Malmö, Eskilstuna och Sundsvall. Det är ett bolag på stark frammarsch och som har visat på en hög nivå av teknisk kompetens. Säger Erik Lennhammar, Senior Portfolio Manager för TH Real Estate.

PROPERTY PARTNER

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marcus Gärdebrandt, VD Property Partner

08-688 80 02, marcus.gardebrandt@propertypartner.se

Erik Lennhammar, Senior Portfolio manager för TH Real Estate

08-121 513 61,erik.lennhammar@threalestate.com

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• skåne
  • detaljhandel
  • teknisk förvaltning
  • fastighetsförvaltning

Property Partner är en fastighetskonsult som grundats, ägs och leds av Marcus Gärdebrandt. Bolaget förvaltar ca 1 miljon kvm fastigheter med blandade uppdrag inom ekonomisk och teknisk förvaltning. Beståndet är spritt på ett flertal orter i Sverige som t.ex. Stockholm, Uppsala, Malmö, Lund, Södertälje, Eskilstuna, Skövde och Sundsvall. Bolaget omsatte 45 Mkr 2014 och har ca 40 medarbetare. Kundportföljen utgörs av bl.a. Klövern, AXA Real Estate, Wallenstam, Hemfosa, TH Real Estate, Hemsö, Profi och Niam.

Marcus Gärdebrandt

Presskontakt VD/CEO 08-6888002