Pressmeddelande -

Prosero Digital Access – fastighetsägarens givna partner i resan mot en digitaliserad fastighet

Tiden för borttappade nycklar, kostsamma låsbyten och tidsödande administration är förbi. Framtidens access- och låssystem är digitalt. Med ökade krav på säkerhet såväl som på bekvämlighet och flexibilitet har mekaniska lås allt svårare att leva upp till våra förväntningar på en smidig vardag. Prosero Digital Access utvecklar en helhetslösning som förenklar digitaliseringen av fastighetens lås- och accessystem genom Digital Access Manager – en unik molntjänst anpassad för att göra den digitala fastighetsresan effektiv och säker.

Digitaliseringen av fastighetsbranschen går fort och samhällets krav på ett smidigt, smart och flexibelt liv sätts numer även på fastigheters lås- och accessystem. Digital låsteknik möjliggör en säker hantering av samtliga lås och nycklar till fastigheten samt att rätt personer kan komma in vid rätt tidpunkt. Digitala lås är dessutom en säker lösning över lång tid då borttappade nycklar kan avaktiveras digitalt.

– Vår ambition är att förenkla och effektivisera fastighetsägarens digitala resa. Det kan vara snårigt och verka komplicerat men vi är övertygade om att framtiden är nyckelfri och att vi kan bidra med vår kompetens för att nå dit på ett smidigt och säkert sätt, säger Petter Samuelsson, VD för Prosero Digital Access.

För att kunna erbjuda effektiva och säkra lösningar för en digital fastighet krävs många pusselbitar. Digital Access Manager är en plattform för den digitala fastighetsresan, ett verktyg för digital lås- och accesshantering där alla pusselbitar kan samlas och hanteras.

– Vårt operativsystem Digital Access Manager är unikt då det är utvecklat för att samla all information om fastighetens alla lås- och accessytem. Det innebär att fastighetsägaren inte behöver byta ut befintliga system eller leverantörer utan kan istället få tillgång till en plattform som kan samla all info för hantering av fastighetens lås och access, fortsätter Petter Samuelsson.

Prosero Digital Access AB är ett helägd start-up inom Prosero Security Group AB, ett av Nordens ledande säkerhetsföretag med lång erfarenhet i branschen. Prosero består av lokalt ledande säkerhetsföretag som förenar det mindre företagets snabbhet med den stora säkerhetsgruppens trygghet.