I tvätthallen har man installerat den svensktillverkade belysningen Cobra med IP-klass 67.

Exaktor lyser upp hos bussbolag i Halland

När halländska Veinge Buss byggde nya och fräscha lokaler valdes belysning från Exaktor, både inomhus och utomhus. I lokalerna inomhus installerades armaturerna Cobra och Tage HO och på fastighetens fasad lyser armaturen exWall.

– I det stora bussgaraget är takhöjden hög och där behövs det riktigt mycket ljus för att underlätta arbetet och underhållet av bussarna, berättar Rickard Bengtsson, ansvarig säljare för Exaktor by Proton Lighting. Här gör industribelysningen Tage HO (High Output) med sitt extra höga ljusflöde ett bra jobb.

I tvätthallens krävande miljö ställs stora krav på belysningen, där är den tåliga armaturen Cobra installerad. Armaturen har IP-klassning 67 och klarar både kyla och värme, den är därför ett utmärkt val som belysning i utsatta miljöer.

Fasadbelysningen exWall har en asymmetrisk ljusbild och en effektiv ljusspridning. Väljer man fasadarmaturen exWall Flex kan effekten dessutom justeras på plats genom en enkel justering vid installationen.

Båda armaturerna Cobra och Tage HO är utvecklade och tillverkade i den egna fabriken i Värnamo. Här finns även Proton Lightings huvudkontor och utvecklingsavdelning.