Under ledning av Pham Thuy, som i vanliga fall arbetar med produktionssupport i Värnamo, monterade Bianca och Denisse ett par av Exaktors mest vanliga armaturer – Tage och Naiad.

Möt Bianca och Denisse – våra nya ljusdesigners i Stockholm

Två förväntansfulla och nyanställda ljusdesigners var förra veckan på plats på Exaktor i Värnamo. Under några intensiva introduktionsdagar lärde Bianca och Denisse känna olika funktioner på företaget och det som kanske blev mest utmanande var chansen att montera Exaktors olika armaturer. Till sin hjälp hade de Pham Thuy som i vanliga fall jobbar med produktionssupport i Värnamo.
– Det är jättekul att få vara med från början till slut, säger Denisse Manito med ett leende. Tidigare har jag mest suttit på kontoret och jobbat men nu har jag chans att se hela flödet – från tillverkningen av armaturer till att hela belysningslösningen sitter på plats ute hos kunden.
Denisse är utbildad ljusdesigner och har arbetat med olika typer av belysningsprojekt, både inomhus och utomhus. Tillsammans med kollegan Bianca Carrasco bemannar hon från och med sommaren 2022 Exaktors nya kontor i Kista. De blir en viktig förstärkning av försäljningsorganisationen och kommer in i företaget med mycket kunskap.
Bianca är nyutexaminerad belysningsprojektör och är även utbildad elektriker. Hon har mellan utbildningarna bland annat jobbat som butikssäljare i grossistledet.
– Jag lärde känna Exaktor och Proton Lighting som butikssäljare på Rexel och ser fram mot att utvecklas här – jag vill se vad jag är kapabel till, säger Bianca. Det här är ett företag med möjligheter och här finns chans att utvecklas!

Protons värdeord är Modig, Tydlig, Nyfiken och Engagerad. Vilket värdeord stämmer bäst överens med er båda?
– Vi är nyfikna, säger Bianca och Denisse enhälligt. Vi vill båda se vad som går att göra, fördjupa kunskapen och testa nya saker. Det ska bli kul att lära sig mer!