Göran Holmbom uppmärksammas för sina insatser inom ytbehandling

Göran Holmbom uppmärksammas för sina insatser inom ytbehandling

Under SYF:s årsstämma i Jönköping tilldelades Göran Holmbom Folke Stigens Stipendium. Stipendiet omfattar 10 000 kronor och delas ut årligen av styrelsen för SYF (Svensk Ytbehandlings Förening), vilka också utser stipendiaten.

Motiveringen lyder:
”Göran Holmbom har under en följd av år verkat för att lyfta kunskapsnivån hos ytbehandlare och även bland kunder till ytbehandlare. Genom att basera testning av utfall på avancerade mätmetoder har han höjt nivån på vad branschen kan innehålla av kvalitetssäkrade leveranser till kunder.”

Göran Holmbom, som är doktor i teknisk fysik, arbetar som vd för Proton Technology i Bankeryd. Han är både glad och överaskad över att få stipendiet.

- Jag ser det som att jag har bidragit till att sprida kunskap både som utbildare och som bollplank till både ytbehandlare och deras kunder, säger Göran Holmbom.

Bilden:
Stefan Wahlnersson, ordförande i Svensk Ytbehandlings Förening(SYF) överlämnar stipendiet till Göran Holmbom på SYF:S årstämma i Jönköping den 11 mars 2016.