En bra utomhusbelysning ger möjlighet till aktivitet under dygnets alla timmar och under alla årstider.

Lys upp gång- och cykelvägar i höstmörkret med utomhusbelysning från Exaktor

I takt med att fler cykelleder och gångstråk byggs ställs höga krav på trygg och effektiv belysning för att ge möjlighet till aktivitet under dygnets alla timmar och under alla årstider. Stolparmaturen exStreet från Exaktor i Värnamo finns i olika effektvarianter med flera optiker samt med många möjligheter att styra ljuset.

Genom att kombinera armaturen exStreet med olika optik skapas bästa ljusfördelning för omgivningen. Armaturen kan även förprogrammeras med diverse tillval som Dusk2Dawn (schemalagd sänkning av ljusflödet), Dali och CLO (ljusflödet hålls på en konstant nivå).
Armaturen exStreet passar för att belysa till exempel gator, vägar, elljusspår, gångväg, cykelväg, parker eller parkeringar.