Exaktor goes out - premiärvisning på Elmässan för nytt belysningssortiment för utemiljö

För första gången i Exaktors över 70-åriga historia presenteras nu ett sortiment för utemiljö. Ett stort steg, men också en logisk utveckling för ett känt varumärke där kunderna alltid förväntar sig många fördelar och unika mervärden.

– Traditionellt har vi haft vår styrka i industri och interiör, nu lyser vi även upp utomhusmiljöer, säger Peter Sandberg, försäljningschef för varumärket Exaktor. Vårt erbjudande blir nu mer komplett och de nya armaturserierna exFlood, exWall och exStreet är redo för marknaden redan under hösten 2017.

Utomhussortimentet för professionella användare har en bra bredd med tre strategiska armaturserier som kan lysa upp fastigheter och fasader, fritidsanläggningar, cykelvägar, parkeringar, gångstråk etc.

– Med vårt starka varumärke Exaktor i ryggen är det top-notch som gäller. Vi är väl rustade för ett nytt marknadssegment, både tekniskt och försäljningsmässigt, säger Peter Sandberg.

– Vi är fulla av självförtroende, och har gjort en noggrann benchmark för att se vad vi vill satsa på, och vi kommer med ett riktigt starkt sortiment för utemiljö, säger Moe Jalessi, ansvarig inköpare för det nya Exaktor-sortimentet.

Det nya utomhussortimentet kommer med alla Exaktors förväntade värden som gjort varumärket starkt genom åren. Hög kvalitet, långa garantitider, flexibilitet i kundanpassningen och inte minst en bra kundsupport, laddad med bred erfarenhet.

– Vår styrka kommer att ligga i flexibilitet och hög servicenivå, det sitter i vårt Exaktor-DNA. Tack vare vår tekniska kompetens och monteringen här i Värnamo kan vi skräddarsy specifikationer och prestanda för varje projekt och kund, säger Peter Sandberg. Dessutom har vi tre ljusdesigners som är redo att addera sin belysningskunskap i kundernas projekt!

Sortimentet premiärvisas på Elmässan Stockholm den 18-19 oktober 2017.

För mer information vänligen kontakta försäljningschef Peter Sandberg, tel. 0705-375 931.