Värdefull släpkärra auktioneras ut i syfte att stötta lokal förening

PS Onlineauktioner besökte under helgen Super Motor Weekend i Svenljunga, där fick vi möta många fina bilar och motorintresserade familjer! Hos PS-personalen på torget fick besökare i alla åldrar möjlighet att med pensel och färg designa en unik släpkärra på temat ; Vad är värdefullt för dig? Som representant för kommunen fick Eva Johansson en måla släpkärran på samma tema, hon valde då att måla ett hus för att symbolisera hur viktigt det är med en bra boendemiljö. Hon tycker det är viktigt att Svenljunga förutom naturnära boende har ett stabilt förening - och näringsliv. Den unika släpkärran kommer att vara till försäljning och överskottet går till ungdomsverksamheten i den lokala motorklubben, Kinds MK. Budgivning på släpkärran startar på www.ps.nu torsdagen den 29 maj!

Motorhelgen avslutade vi med en traditionell torgauktion som bestod av föremål som 11 olika lokala företag skänkt. Auktionen inbringade över 8000 kr till ungdomsverksamheten i Kinds MK men vi beräknar att få in ytterligare några tusen när auktionen på släpkärran är avslutad. Denna enorma uppslutning bland företagen är oerhört rolig för en liten kommun som Svenljunga! Kommunalrådet Eva Johansson och Claes Bengtsson ungdomsansvarig Kinds MK tycker att det påvisar ett lokalt engagemang som är starkt och oerhört bra för kommunen!

Kinds MK har ca 45 aktiva ungdomar upp till 21 år. På deras anläggning, Tusca,  har de nyligen anlagt en knattebana så bidraget kommer att användas till att köpa in grus och en startgrind så att den kan färdigställas. Vi på PS är riktigt glada över att våra besökare ville hjälpa till att dekorera kärran och samtidigt riktar vi ett stort tack till alla företag som valde att skänka föremål så att auktionen kunde genomföras! Den blivande ägaren kommer med andra ord stötta Kinds MK och sprida budskapet om att allt har ett värde!

• Fritid

• auktioner