Ny varuhuschef på PUB

Onsdag 28 jan 2009

Klassiska varuhuset PUB har rekryterat ny varuhuschef. René Stephansen tillträdde 7 januari 2009 och ansvarar nu för driften av varuhuset.

Klassiska varuhuset PUB, en shoppingdestination i Stockholm sedan 1882, har tillsatt en ny varuhuschef. René Stephansen kommer närmast från danska konfektionsbolaget Sand, där han har arbetat som etableringschef i Sverige.

"Vi är väldigt nöjda. Med René får vi in en chef med tung erfarenhet, både av att sätta nya koncept på marknaden men också av daglig drift", säger Kristina Johnson, affärsområdeschef, Atrium Ljungberg.

"Det är givetvis en fantastisk möjlighet och utmaning att få ta sig an ett så spännande projekt som förvandlingen av PUB. Alla i Sverige känner till PUB och det är en institution i Stockholm. Att få förvalta ett så starkt kulturarv som detta är ett stort ansvar", säger René Stephansen.

Om René Stephansen
Född:1964 i Danmark.
Bor: Stockholm.
Familj: Hustrun Lucie.
Intressen: Min hustru, familj, resor, vänskap, matlagning & vin, personlig utveckling och mänskligt beteende. Film, teater och museer är också viktigt i mitt liv.
Talar: Danska, svenska och engelska.
Motivation: Jag drivs av att bygga upp, utveckla och se samspel växa ur idéer och planering. Människor, och kommunikationen mellan dem, tror jag är ett företags viktigaste resurs och nyckeln till att lyckas.
Kommer senast från: 2008, försäljnings- och driftsansvarig för LS Stores AB, Stockholm, (en del av SAND Sweden). 2005-2008, försäljnings- och driftansvarig för Departments & Stores Norway AS, Oslo, (en del av RNB Retail and Brands AB).
Aktuell: Ny varuhuschef för PUB.

För mer information:
Marianne Perslow
Marknadschef PUB
marianne@pub.se
www.pub.se

Om PUB:
PUB är ett av Sveriges mest kända varuhus beläget mellan Hötorget och Drottninggatan i Stockholm. Varuhuset grundades redan 1882 av Paul U Bergström. Nu genomförs ett omfattande förändringsarbete som syftar till att göra om PUB till ett modernt varuhus av internationell klass. PUB ägs av Atrium Ljungberg - ett av Sveriges största fastighetsbolag med tydligt fokus på utveckling och förvaltning av handelsplatser, kontorsfastigheter och helhetsmiljöer på starka delmarknader, främst i storstadsregioner. Fastighetsbeståndet består främst av kontors- och handelsfastigheter i Stockholmsregionen samt handelsfastigheter i Mälardalen, Uppsala och Malmö. Bolaget har ett fastighetsvärde på ca 19 miljarder kronor och hyresintäkter på ca 1,5 miljarder kronor. Därtill finns en stor projektportfölj och Atrium Ljungberg planerar att investera ca 1 miljard kronor per år i egna utvecklingsprojekt under den närmaste 5-årsperioden. Förutom nya PUB i Stockholm kan bland pågående projekt också nämnas vidareutvecklingen av Sickla-området, Farsta Centrum och Mobilia samt utbyggnaden av Gränby Centrum i Uppsala.

• sverige
  • mode