Upplands Väsby kommun förlänger avtalet med Pulsen Omsorg, och kommer således ta del av marknadens modernaste omsorgslösning i flera år framöver.

Upplands Väsby förlänger avtalet med Pulsen Omsorg - väljer Combine för framtiden

Upplands Väsby kommun är en av de kunder som använt Pulsen Omsorgs verksamhetssystem Combine allra längst. Nu väljer kommunen att förlänga avtalet med bolaget, och kommer således ta del av marknadens modernaste omsorgslösning i flera år framöver.

Upplands Väsby kommun norr om Stockholm har med sina 46.000 invånare varit användare av Pulsen Omsorgs verksamhetssystem Combine sedan systemet först utvecklades år 2012. Samarbetet sträcker sig dock ända bak till 2007, och kommunen har under åren varit en viktig del i utformningen av Combine. Magnus Lublin, socialchef i Upplands Väsby kommun, framhåller att omsorgslösningens stora pågående transformation och dialogen parterna emellan är två skäl till att man väljer att fortsätta samarbetet.

– Vi har valt att förlänga avtalet med Pulsen Omsorg för att det pågår ett stort förändringsarbete med Combine som vi tror på och ser fram emot. Något som blir allt viktigare för vår digitaliseringsresa är också nära samarbete. Det är en ren nödvändighet för framtiden att ha ett partnerskap där man jobbar tillsammans mot samma mål. Vi är på den resan är nu med Pulsen Omsorg och nya Combine, säger Magnus Lublin.

Avtalet, som startar 2022 och sträcker sig över 4+2 år, innebär att Upplands Väsby tillsammans med Pulsen Omsorgs andra kunder kommer få marknadens modernaste omsorgslösning.

– Vi ser stora fördelar med nya Combine. Användarna är väldigt glada över den utveckling som hittills har gjorts - ett exempel är journalanteckningar som förbättrats kraftigt. Vi ser fram emot att användarnas jobb förenklas ytterligare med färre klick och smidigare processer, säger Madeleine Hedqvist Nordholm, utvecklingsledare på Social- och omsorgskontoret på Upplands Väsby kommun.

– Upplands Väsby kommun är en av de kunder som varit med ända sedan Combine skapades. De har varit väldigt viktiga längs vägen och bidragit med mycket värdefull kunskap i utvecklingen av nya Combine som är framtidens verksamhetssytem. Vi är naturligtvis väldigt glada över att fortsätta partnerskapet och ha Upplands Väsby med oss på resan mot ett mer digitaliserat välfärdssamhälle, säger Magnus Skebäck, vd på Pulsen Omsorg avslutningsvis.

Läs nyheten på pulsen.se.

Magnus Skebäck

VD, Pulsen Omsorg +46 33-17 18 52