Foto: Cramo

Cramo förlänger samarbete med Pulsen

Pulsen Production har tecknat en avtalsförlängning med Cramo Group som avser IT-drifttjänster. Avtalet innebär att Pulsen Production fortsätter att leverera skräddarsydda kapacitetstjänster för Cramos IT-plattformar Windows/Intel och IBM Power i samt tillhörande IT-tjänster. Pulsen och Cramo har samarbetat sedan år 2012 och det nya avtalet innebär att det nära samarbetet fortsätter flera år till.

Cramo Group är Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler.

– Uthyrning är Cramos kärnverksamhet och uthyrningssystemet hjärtat bland våra IT-system. För oss är det ytterst viktigt att kunna hålla det vi lovar i våra kund- och leverantörslöften. Ett tillgängligt och stabilt uthyrningssystem är en nödvändig konkurrensfördel, kommenterar Maria Karlsson, Head of RUN på Group IT, och Cramo Services.

– Vi känner oss trygga med Pulsen som leverantör av vår IBM Power- och Intelplattform. Gedigen kompetens och lång erfarenhet inom området gör Pulsen till en naturlig förlängd arm av vår egen IT-avdelning. Vi uppskattar också att Pulsen är lyhörda, flexibla och engagerade i oss som kund och vår kärnverksamhet, fortsätter Maria Karlsson.

– Cramos verksamhet präglas av mycket höga krav i alla led och som leverantör behöver vi alltid vara på tå och utveckla våra tjänster. Vi vet samtidigt att långa relationer ofta gynnar möjligheterna att utvecklas tillsammans och skapa väl anpassade och effektiva lösningar som gör största möjliga nytta. För oss handlar det inte minst om att leverera stabila tjänster som ger Cramo mer tid att utveckla kärnverksamheten. Mot den bakgrunden är vi både glada och stolta över att Cramo väljer att fortsätta vårt nära samarbete, säger Martin Hogmalm, vd, Pulsen Production.

Cramo har cirka 2 600 medarbetare och omsatte år 2016 totalt 712 miljoner euro. Verksamheten omfattar cirka 300 hyresdepåer i fjorton länder.

För mer information kontakta:
Martin Hogmalm, vd, Pulsen Production AB
Telefon: 0708-11 61 40 E-post: martin.hogmalm@pulsen.se