Karin Nordström ny COO på Pulsen Integration AB

Pulsen Integration AB stärker upp sin organisation för att accelerera tillväxten inom det snabbväxande integrationsområdet. Nyligen tillträdde John Torgersson som ny vd för bolaget och han får i mars tillskott i ledningen av Karin Nordström som Chief Operating Officer.

Pulsen Integration hjälper verksamheter både inom offentlig och privat sektor att skapa bättre digitala informationsflöden. Med lösningar inom bland annat integrationer, identitetshantering och IT-säkerhet är bolaget verksamt på några av IT-marknadens hetaste segment just nu. Bolaget satsar på långsiktig tillväxt och stärker upp den egna organisationen med nya ledningspersoner. Den 1 februari tillträdde John Torgersson som ny VD för bolaget. Han kom tidigare från en roll som Senior Vice President Integration på Enfo. I mars får han sällskap i ledningen av Karin Nordström, även hon med lång bakgrund inom Enfo, som Chief Operating Officer på Pulsen Integration.

- Jag är jättetaggad inför utmaningen att lära mig allt om Pulsen, om det vi levererar och om alla härliga medarbetare. Något som passar mig väldigt bra är att Pulsen har ett kund- och medarbetarfokus samt är ett tydligt entreprenörsdrivet företag med en långsiktighet inbyggt i entreprenörskapet. Här finns värderingar som stämmer mycket väl in på mina egna, kommenterar Karin Nordström.

Karin Nordström kommer ha en nyinrättad roll på Pulsen Integration, med ett helhetsansvar kring att få den dagliga verksamheten att fungera bra. Hon ser sig själv som en möjliggörare som stöttar både kunder och medarbetare på vägen mot målet - en leverans som alla är nöjda med.

- Jag är mycket glad över att Karin börjar hos oss. Våra vägar korsades första gången redan för fyra år sedan. I Karin har vi fått en mycket kompetent och duktig medarbetare som kommer vara en nyckelperson framåt i utvecklingen av Pulsen Integration, kommenterar Jonus Bartholdson, VD för Pulsenkoncernen.

Karin Nordström börjar på Pulsen den 12 mars. En längre intervju med Karin finns på pulsen.se.