Magnus Skebäck ny vd på Pulsen Omsorg

Den 12 augusti kom Magnus Skebäck in som ny vd för Pulsen Omsorg efter tre år på IT-konsultbolaget Cybercom. Behovet av digitalisering inom välfärdssamhället är en av anledningarna till att Magnus valde att gå till Pulsen Omsorg, som genom bland annat socialtjänstsystemet Combine levererar lösningar mot kommunala och privata vårdgivare. Han ser stora möjligheter inom bolaget.

– Medarbetarna besitter en enorm kompetens både inom IT och omsorg som vi ska försöka utnyttja ännu mer framöver. Jag hoppas att vi kommer kunna bli en digital partner till våra kommuner utöver att leverera ett bra IT-stöd. Jag tror att vi kommer att kunna göra skillnad i Sverige och erbjuda mycket stöd inom digitalisering, säger Magnus Skebäck.

Magnus har en bakgrund inom systemutveckling och ekonomi och var även med och byggde upp konsultbolaget Consignit, sedermera förvärvat av Altran. Han har jobbat med försäljning, ledarskap och digitalisering de senaste 20 åren, och hans breda bakgrund banar väg för den nya utmaningen på Pulsen.

– Jag ser verkligen fram emot att jobba med lösningar inom omsorg, ett område som kommer att bli ännu viktigare i takt med vår åldrande befolkning. Jag har tidigare jobbat med välfärdsfrågor mot offentlig sektor, och nu ska det bli riktigt kul att få fördjupa mitt engagemang inom området.

Att gå till ett familjeägt bolag med långsiktiga visioner var även det viktigt när Magnus övervägde Pulsen Omsorg.

– Det känns verkligen kul och spännande att komma in i ett bolag som både har personligheten genom ägarformen och tryggheten i en koncern. Man märker att det är ett bolag som blickar framåt, avslutar Magnus Skebäck.

Du kan också läsa artikeln här: https://pulsen.se/omsorg/artikel/2019-08-20-magnus-skeback-ny-vd-pa-pulsen-omsorg.html