Nytt ledarskap på Pulsen Konferens och Restaurang Astern

Pulsen Konferens och Restaurang Astern får idag nytt ledarskap genom erfarna Sabina Eriksson, grundare av vineventbolaget Winely. Sabina har arbetat i branschen i 25 år och ser att framtiden handlar om hållbarhet och delaktighet.

Idag går Sabina Eriksson in som ny vd för Pulsen Konferens och Restaurang Astern. Sabina har gedigen erfarenhet från möten, mat och människor och grundade vineventbolaget Winely 2019.

- Det ska bli fantastiskt roligt att bli en del av Pulsen Konferens och Restaurang Astern. Jag vill tillsammans med våra duktiga medarbetare ta verksamheten till nästa nivå och skapa en smakrik upplevelse med fokus på hållbarhet och delaktighet. Det ska vara härligt att vara hos oss, både som medarbetare och gäst, säger Sabina Eriksson.

Utöver grundandet av Winely blev Sabina Sveriges yngsta kvinnliga sommelier år 2000. Hon har arbetat med fine dining i Göteborg, på vinbar i Aspen, USA samt drivit sju restauranger på Idre Fjäll. Hennes kunskap och engagemang har även lett henne att arbeta på en vingård i Toscana.

- Den enorma erfarenhet Sabina har kommer bidra stort till framtiden för Pulsen Konferens och Restaurang Astern. När vi nu går in i nästa fas där hållbarhet, kvalitet och genuinitet blir avgörande för verksamheten är Sabina helt rätt person att ha på plats, och jag ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med henne, säger Jonus Bartholdson, koncern-vd för Pulsen Group.

Pulsen Konferens Restaurang Astern är Borås första KRAV-certifierade och ligger inhyst i de gamla textilfabrikerna i centrala staden. Under pandemin har man passat på att göra omfattande renoveringar och uppdateringar av teknik för att möta morgondagens behov.

• pulsen
  • restaurang astern
  • pulsen konferens

Pulsen grundades 1964 och är idag Sveriges mest erfarna techbolag. Den familjeägda koncernen har fler än 1500 anställda och en omsättning över 3,1 miljarder kronor. Koncernen består av IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Shibuya och Indicate Me, samt Pedab Group, Pulsen Fastigheter, Pulsen Konferens, Releasy, Hjältevadshus och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och har sin bas i Borås.