Ökad IBM Power-kompetens till Pulsen Production genom nytt samarbetsavtal

iPOC är ett nystartat konsultbolag med fokus på IBM Power, men dess medarbetare har lång erfarenhet och spetskompetens inom området. Pulsen Production, en stor aktör inom Powerinfrastruktur som hårdvara och drifttjänster i Sverige, inleder nu ett samarbete med iPOC för att ge sina kunder tillgång till ytterligare möjligheter inom IBM Power-området.

Genom det nya avtalet får Pulsens kunder möjlighet att dra fördel av iPOC:s spetskompetens och paketerade lösningar inom IBM Power, Storage och High Availability. iPOC kan samtidigt leverera drifttjänster från Pulsen till sina kunder.

Pulsen Production har fokus på drift och IT-infrastruktur för affärskritiska system, både på IBM Power och Windows/Intel-plattformarna, och levererar drift från egna georedundanta datacenter i Västsverige och med bemanning och support dygnet runt.

- Genom samarbetet med Pulsen så kan vi som ett ganska litet bolag erbjuda våra kunder ett brett utbud av drifttjänster med 7/24 övervakning, säger Torsten Persson på iPOC och fortsätter:

- Pulsen är en stabil aktör som långsiktigt satsat på Powerområdet, så det känns riktigt bra för oss och våra kunder att teckna detta samarbetsavtal.

Christian Tammjärv ansvarar för utveckling av partnerskap på Pulsen Production. Även han är mycket nöjd med det nya samarbetet:

- iPOC har en unik spetskompetens på den svenska marknaden och dessutom en mycket bra relation med sina kunder. Det här gjorde dem till ett perfekt komplement till Pulsens egna tjänster och vårt sätt att arbeta. Vi är mycket glada för samarbetet, säger Christian Tammjärv

Nyheten finns också på https://pulsen.se/production/artikel/2019-03-25-okad-ibm-power-kompetens-till-pulsen-production-genom-nytt-samarbetsavtal.html

Pulsen vill vara med och skapa en bättre omvärld för människor inom en lång rad olika områden. För Pulsen går vägen dit genom IT. Med digitala lösningar, tjänster och spetskompetens möter Pulsenbolagen utmaningarna och skapar långsiktigt värde tillsammans med sina kunder.

Pulsen grundades 1964 och är Sveriges äldsta verksamma IT-företag. Den familjeägda koncernen har idag över 1300 anställda och en omsättning på mer än 3 miljarder kronor. Koncernen består av de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastigheter, Pulsen Konferens, Releasy och Indicate Me, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.

Pulsen Production levererar IT-drift för verksamhetskritiska system, baserat på IBM Power- och Intel/Windows-plattformar. Bolaget erbjuder företag en stabil IT-infrastruktur med högsta säkerhet, applikationsövervakning, arbetsplatstjänster, servicedesk och fjärrdrift. Pulsen levererar även alla typer av molntjänster, lokalt producerade i egna datacenter i Borås och Ulricehamn eller från ledande globala aktörer. Genom att erbjuda flexibla driftlösningar och säker åtkomst till verksamhetens IT-system ser Pulsen till att våra kunders vardag blir enklare, tryggare och mer effektiv.

Christian Tammjärv

Affärsutvecklare, Pulsen Production AB 033-17 18 74