Pulsen och Apper tecknar samarbetsavtal - Framtidssäkrar egenutvecklade IT-system med ny helhetslösning

Pulsen och Apper har inlett ett samarbete som innebär att bolagen tillsammans erbjuder företag med egenutvecklade affärskritiska applikationer möjlighet att köpa sitt eget system som en SaaS-tjänst för IBM Power i. Samarbetet mellan Pulsen och Apper gör att företags egenutvecklade system inte längre behöver vara en osäkerhetsfaktor utan istället kan överföras till en modern och framtidssäkrad plattform.

– Vi ser behovet och potentialen i att erbjuda den här typen av helhetslösning som på ett säkert och effektivt sätt hjälper företag att säkra sin IT-miljö. Med Appers mycket höga kompetens och långa erfarenhet av att utveckla, förvalta och modernisera applikationer och vår egen kompetens inom säker och stabil IT-drift vet vi att det här skapar en mycket intressant lösning för många företag, säger Martin Hogmalm, vd på Pulsen Production AB.

– Det här samarbetet innebär att vi kan erbjuda en helhetslösning som är unik och skapar stor nytta för företag med egenutvecklade system. Det gör också att vi kan erbjuda betydligt bättre möjligheter att möta dagens och framtidens förväntningar som gamla system inte är designade för. Samtidigt kan vi tillsammans ta kunderna hela vägen till en väl sammanhållen lösning som kan omfatta allt från finansiering och utveckling till drift och förvaltning. I Pulsen har vi en partner som ligger i absolut framkant när det gäller IT-drift och som dessutom delar vår satsning och övertygelse att IBM Power i fortsätter att vara en mycket stabil plattform med hög kapacitet, kommenterar P-A Freiholtz, vd på Apper Systems AB.

Samarbetet och konceptet presenteras på Data3:s höstkonferens 2017 (16-17 oktober).

För mer information eller för att boka en presentation på Data3:s höstkonferens kontakta:

Martin Hogmalm, vd Pulsen Production AB, 0708-11 61 40 , martin.hogmalm@pulsen.se

P-A Freiholtz, vd Apper Systems AB, 0709-95 00 15, p-a.freiholtz@apper.se