Pulsen Retail inleder partnerskap med transportexperten Consignor

Pulsen Retail inleder nu ett partnerskap med Consignor, experter inom Delivery Management. Consignor har världens största transportörsbibliotek vilket möjliggör en effektiv och kundorienterad transportlösning. Partnerskapet innebär att Pulsen Retails nya och befintliga kunder kommer få tillgång till en smidig och mångsidig frakthantering.

Med handelslösningen Harmoney hanterar Pulsen Retail ordrar i över 20 länder. I och med partnerskapet med Consignor kan nu Pulsen Retails kunder få tillgång till ett bibliotek med över 600 transportbolag i fler än 30 länder och tjänster som fraktväljare, kostnadskontroll och utökad statistik.

- Det är positivt att vi nu kan erbjuda kunderna möjligheten att hantera leveranser över hela världen på ett ännu smidigare sätt tack vare lösningen. Vår handelslösning Harmoney blir än mer komplett i och med detta partnerskap, säger David Roy, Key Account Manager på Pulsen Retail.

- Vi är väldigt glada att tillsammans med Pulsen kunna erbjuda effektivare Delivery Management till några av Sveriges mest välkända varumärken. Pulsen besitter en enorm kompetens inom sitt område och jag är övertygad om att diskussionerna och samarbetet kommer att utveckla båda våra plattformar till fördel för alla våra kunder, säger Kristian Thomasson, Business Development Manager på Consignor.

Läs mer om Consignor på consignor.se
Nyheten finns också på https://bit.ly/2I4zWQd