Skalbar hybridplattform lägger grund för digitaliserad brödproduktion - Pulsen Integration blir integrationspartner till Pågen

Pågen AB har bakat bröd i över 140 år och har med sina 1500 anställda verksamhet i många länder. I sin digitaliseringsresa har de nu valt Pulsen som integrationspartner. Tillsammans kommer de skapa en modern, skalbar och hybrid plattform som drar nytta av agila metoder och gränslöst samarbete.

Pågens behov av integration

Pågen har en tydlig vision om att man vill framtidssäkra sitt affärsstöd och gå mot molnet. I och med detta kommer man att bygga en hybrid integrationsplattform och använda sig av gränssnitt (API) för att exponera data och integrera gentemot externa parter. API-plattformen kommer vara central i deras nya hybrida lösning. Utöver den nya plattformen har man också krav på att öka transparensen i integrationslösningarna. Genom en tydligare loggning och monitorering vill man kunna arbeta mer proaktivt.

Pulsen Integration som partner

Med valet av Pulsen Integration AB som Pågens integrationspartner så kommer man tillsammans med Pulsen att ta ett helhetsgrepp för att skapa en modern, skalbar och hybrid plattform som drar nytta av agila metoder och samarbetet över organisationsgränser.

- Vi är mycket glada och stolta över att Pågen valt att samarbeta med oss på Pulsen. Pågen har en tydlig integrationsstrategi och ligger i framkant med att finna verklig verksamhetsnytta genom IT-området, säger John Torgersson, vd på Pulsen Integration AB.

Pågen har bakat bröd i över 140 år! Det familjeägda företaget tog sin början 1878 när Anders och Matilda Påhlsson bakade och sålde bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö. Idag är Pågen ca 1500 anställda och levererar matbröd till b.la Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Tyskland. Gifflar och Krisprolls exporteras totalt till ca 25 länder.

Pulsen Integration erbjuder marknadsledande tjänster inom Cyber Security och Integration. Tjänsterna innefattar allt från strategi och organisation till teknisk implementation, support och förvaltning. Som en av Nordens ledande leverantörer av säkra och digitala informationsflöden erbjuder bolaget en unik kombination av expertkunskap, proaktiv service, innovativa tjänster och välbeprövad metodik. Pulsen Integration är en del av Pulsenkoncernen.

Pulsen grundades 1964 och är idag ett av Sveriges mest erfarna techbolag. Den familjeägda koncernen har över 1300 anställda och en omsättning på mer än 3 miljarder kronor. Koncernen består av de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastigheter, Pulsen Konferens, Releasy och Indicate Me, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.

Martin Wall

Sälj- och marknadsansvarig, Pulsen Integration AB 072 451 71 98