Max Apelqvist, kökschef på Restaurang Astern, tillsammans med Krister Dahl.

Stjärnkocken ska ta Pulsen Konferens och Restaurang Astern till nästa nivå

Vad händer när man kombinerar Borås första KRAV-certifierade restaurang- och konferensanläggning med en välmeriterad stjärnkock? Förhoppningen är en bättre mötesplats med Borås godaste mat. Krister Dahl har tagit sig an uppdraget att ta Pulsen Konferens och Restaurang Astern till nya höjder.

Pulsen Konferens och Restaurang Astern har huserat i det gamla bomullsmagasinet på Pulsenområdet sedan 2002, och har länge varit ett uppskattat konferens-, event- och lunchalternativ för boråsarna. Att bli stadens första KRAV-certifierade restaurang- och konferensanläggning satte standarden, och arbetet mot att bli ännu mer hållbara pågår ständigt. Nu satsar restaurangen ytterligare på att vara navet för god mat och lyckade möten och evenemang genom stjärnkocken Krister Dahl, som kommer att bistå med sin gedigna kompetens fram till sommaren.

- Jag kommer att stötta Pulsen Konferens och Restaurang Astern och säkerställa en hög nivå i vår leverans. Vi ska titta på konceptet för restaurangen med utgångspunkt i gästens upplevelse - men också verksamheten överlag, inredning och dylikt. Jag ser verkligen fram emot att jobba med Restaurang Astern och bidra till att skapa ett ännu vassare mat- och konferensalternativ i Borås, säger Krister Dahl.

Krister Dahl har en bakgrund som tävlingskock med bland annat fyra OS-guld från Culinary Olympics och ett antal VM-medaljer i bagaget. På meritlistan trängs också Nobelmiddagar, en stjärna i Guide Michelin, rollen som senior advisor åt Kocklandslaget och konceptutveckling åt Gothia Towers.

Pulsen vill vara med och skapa en bättre omvärld för människor inom en lång rad olika områden. För Pulsen går vägen dit genom IT. Med digitala lösningar, tjänster och spetskompetens möter Pulsenbolagen utmaningarna och skapar långsiktigt värde tillsammans med sina kunder.

Pulsen grundades 1964 och är Sveriges äldsta verksamma IT-företag. Den familjeägda koncernen har idag över 1300 anställda och en omsättning på mer än 3 miljarder kronor. Koncernen består av de fyra IT-bolagen Pulsen Integration, Pulsen Omsorg, Pulsen Production och Pulsen Retail, samt Pedab Group, Pulsen Fastigheter, Pulsen Konferens, Releasy och Indicate Me, Hjältevadshus, 21 Grams och Pulsen kapitalförvaltning. Pulsen AB är koncernmoder och styrelsens säte är i Borås.

Pulsen Konferens är Borås första KRAV-certifierade lunch- och konferensanläggning. Med ett utpräglat hållbarhetstänk både på konferens- och restaurangsidan levererar bolaget bra möten för allt från två till 400 personer i funktionella och trivsamma lokaler i centrala Borås.

Nadia Tahir

Presskontakt Pressansvarig, Pulsen AB Marknads-, press- och kommunikationsfrågor 033-17 18 15