Het sommarläsning från Pupill förlag!

Pressmeddelande 2011-07-01

Pupill förlag
presenterar:

HETTA
En alldeles gratis sommarantologi fylld med dikter, noveller och bilder.

Värmen har lagt sig över landet och vem vill inte bara lapa ledighet och läsa? Pupill ebokförlag ger ut semestersamlingen HETTA – en nerladdningsbar text- och bildantologi där kärleken, åtrån och skavsåren mellan människor står i fokus. De medverkande har gripit sig an motivet utifrån vitt skilda geografiska och psykologiska perspektiv och genrer. Vi sitter svettiga på tåg, trånande på övertid på kontor, bevittnar en skrämmande scen från en balkong en ångestriden natt, andas tätt intill två unga sambaindianer, följer med till barn- och ungdomens sommarlovsstrand med det där hopptornet man aldrig glömmer, ringer en kallsinnig telefonsvarare på psykakuten, lustar efter bästa väninnans heta lekamen, och mycket mycket mer.

Antologin HETTA omfattar noveller, kort och lång lyrik, limmerick, fotografi, kollage, med mera. En somrig gott & blandat-påse att ha med sig i hängmattan, på resan, på stranden eller i lugn och ro hemma i soffan. Flera av de medverkande är sedan tidigare utgivna på Pupill förlag, andra debuterar.

Medverkande: Jonas Ahlberg, Nina Ahlzén, Malin Roca Ahlgren, Andreas Almengård, Magnus Bengtsson, Malin Bergström, Kajsa Bidemo, Björn Björkegren, Elsa Bladh, Malin Boström, Lennart Bång, Margareta Börjesson, Bengt Carlson, Isabell Dahlberg, Maria Edgren, Karolin Engdahl, Emma Forsberg, Elin Fransson, Eva Grip, Niklas Henningsson, Ethel Hedström, Nick Hoggard, Mikaela Hölbling, Elisabeth Pimsan Ivarsson, KG Johansson, Pia Pollari-Karlsson, Pebbles Karlsson Ambrose, Hanna E Karlsson, Per Klemming, Anna Liljestrand, Petra Lindblom, Ulrica Marmfeldt Lindgren, Gunilla Lindquist, Maj Lindström, Marita H Linkruus, Gunnar Ljunggren, Anna Magnusson, Lena H Nilsson, Malin Norlander, Anna Nygren, Lili Samuelsson, Ingrid Sandsborg, Monika Sidén, Anders Sjödin, Markus Sköld, Björn Solum, Anders Textorius …

Hetta är en dynamisk bok.
Förlaget planerar att uppdatera den nerladdningsbara filen kontinuerligt under juli, augusti och september, allt eftersom nytt material kommer in. På så sätt kan boken hela tiden växa, ändra skepnad och bli hetare och hetare. Bidrag mejlas till hetta@pupill.se.

Sprid hetta! Eftersom boken är gratis kan den spridas och fildelas hur mycket som helst, förutsatt att man respekterar copyrightlagen, vilket innebär att varje enskild författare/konstnär/illustratör äger rättigheterna till sina verk.

Länk till recensionsexemplar av boken i pdf-format: http://pupillforlag.se/website/pupilldownloadpdf.php?bookname=hetta/Hetta.pdf

Länk till epubfil för nerladdning till iPhone/iPad, Androidlur, läsplatta och dator: http://pupillforlag.se/website/pupilldownload.php?bookname=hetta/Hetta.epub

Pressbilder osv: http://pupillforlag.se/magento/index.php/pressrelease-se01

Omslagsbild av Ingrid Sandsborg
Absent present av Mikaela Hölbling

För mer information om författarna eller förlaget, kontakta oss gärna:
kontakt@pupill.se. Trevlig sommar!

Isabell Dahlberg, Redaktör och pressansvarig, isabell@pupill.se, 0768-58 86 81
Malin Norlander, Redaktör och ansvarig utgivare, malin@pupill.se, 0708-15 56 86

• Litteratur

• e-bok
  • författare
  • pupill förlag
  • sommar
  • läsning
  • värme
  • hetta
  • åtrå
  • kärlek
  • gratis

Pupill förlag (pupillforlag.se) ger ut eböcker för läsning i dator, surf- och läsplatta, iPhone, Android eller för egen utskrift. Förlaget startade i september 2010 och har hittills givit ut ca 70 titlar, mestadels noveller och poesi. Förlaget har nyligen gått in i ett nära samarbete med Riidoo AB för att bl a utveckla sajtens användarvänlighet och teknik.

PUPILL FÖRLAG • HYREGATAN 7 • 211 21 MALMÖ • KONTAKT@PUPILL.SE • 0708-155686

Malin Norlander